کد خبر: 96708
A

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: زیرساخت لازم برای انتخابات به روش پستی در کشور ما فراهم نیست

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که زیر ساخت های لازم در کشور برای انتخابات پستی در شرایط همه گیری بیماری کرونا فراهم نیست، گفت: در شرایطی که هنوز برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مشکل داریم، بهترین راه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در چند روز است.

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: زیرساخت لازم برای انتخابات به روش پستی در کشور ما فراهم نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره فراخوان وزارت کشور برای چگونگی برگزاری انتخابات در شرایط وجود بیماری کرونا، اظهار کرد: در دوران این بیماری انتخابات هایی در کشورهای گوناگون برگزار شده است که می توان از تجارب آنها استفاده کرد. البته  رویه هایی مثل رای پستی به نظارت جدی و زیر ساخت های لازم نیاز دارد که شاید برای انتخابات ۱۴۰۰ فراهم نشود. بدون ایجاد این زیر ساخت ها برگزاری انتخابات پستی می تواند منشاء حرف و حدیث های فراوان شود.

وی در ادامه گفت: بهترین روشی که می توان در حال حاضر استفاده کرد، افزایش تعداد روزهای برگزاری انتخابات است، البته انتخابات الکترونیکی هم شیوه دیگری است که هنوز برای اجرای آن مشکل داریم.

این فعال سیاسی با بیان این که نظرخواهی وزارت کشور درباره  نحوه برگزاری انتخابات اقدام خوبی است، افزود: با این حال دستگاه های حاکمیتی باید از مردم ،  نخبگان و احزاب سوال کنند چه عواملی موجب افزایش مشارکت در انتخابات می شود.سپس این عوامل را منتشر کنند و تا زمان برگزاری انتخابات زمینه های مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به این که چگونگی ایجاد زمینه برای حضور مردم در انتخابات اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: باید فرصت هایی فراهم شود تا جامعه احساس دلگرمی جدی کند و در همین شرایط سخت هم با امید پای صندوق رای بیاید،  زیرا برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری می تواند پشتوانه ای برای دولت بعدی باشد تا به وسیله آن مشکلات داخلی و بین المللی کشور را حل کند. بدون مشارکت حداکثری ، حل مشکلات بسیار سخت خواهد بود. 

این فعال سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: اگر نظام بین الملل هم همبستگی جدی و عمیق ما را ببیند، در نوع سیاست خود نسبت به ایران تغییر ایجاد می کند. همبستگی ملی با رفع موانع مشارکت حداکثری و برگزاری انتخاباتی رقابتی ، ایجاد می شود.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر