کد خبر: 96771
A

حسن روحانی: شرایط تهران نارنجی است اما لب مرز/ هیچ واکسنی صد در صد اثر گذار نیست/ مراعات نکنیم یک ماه بعد به شرایط سخت بر می‌گردیم!

رئیس جمهور گفت: اگر مراعات پروتکل‌های بهداشتی در جامعه مورد توجه قرار نگیرد یک ماه بعد به شرایط سخت بر می‌گردیم.

حسن روحانی: شرایط تهران نارنجی است اما لب مرز/ هیچ واکسنی صد در صد اثر گذار نیست/ مراعات نکنیم  یک ماه بعد به شرایط سخت بر می‌گردیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: وزارت بهداشت به ما اعلام کرده این محدودیت‌ها آثار خوبی داشته است. امیدورایم با همکاری مردم شاهد یک شرایط مناسب تری باشیم.

وی ادامه داد: ما داشتیم به کانال ۵۰۰ نفری فوتی می‌رفتیم و برخی پیش بینی ها می گفت شرایط بدتری خواهیم داشت اما به کانال ۳۰۰ آمدیم. اگر مراعات در جامعه مورد توجه قرار نگیرد یک ماه بعد به شرایط سخت بر می‌گردیم.

رئیس جمهور گفت: ما نمی‌توانیم امیدوار باشیم به واکسن، هنوز هم معلوم نیست در کشورهای که می خواهند واکسیناسیون کنند نتیجه چه می‌شود. می‌دانیم هیچ واکسنی هم صد در صد اثر گذار نیست. نمی‌دانیم این ویروس تغییر ژنتیکی انجام می‌دهد یا خیر؟

روحانی تصریح کرد: وظیفه ما هست همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. بارها تاکید کردیم تعداد آزمایشات توسعه یابد و به رقم ۱۰۰ هزار تست در روز می‌رسیم. حتما با افرادی که قرنطینه را نقض می‌کنند باید برخورد شود.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: اگر اقدامات( محدودیت‌ها) دو، سه هفته اخیر نبود امروز با مشکلات زیادی روبرو بودیم. وقتی پروتکلی را الزامی می‌کنیم خود ما مسئولین استحقاق و وظیفه ما برای اجرا بیشتر و بالاتر است. ما مسئولین باید بیش از مردم مصوبات ستاد را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ۷ شهرستان در وضعیت فوق قرمز هستند، گفت: در تهران وضعیت کلی نارنجی است و لب مرز قرار دارد و در این شهر باید بیشتر رعایت کنیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر