کد خبر: 96810
A

جهان نیوز: ایران باید معتبر سازی انتقام ترور شهید فخری‌زاده را ادامه دهد

سایت جهان نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی نوشت: گزاره قطعی که از جامعه تحلیلی امنیتی کشور می‌توان استخراج کرد این است که ایران در صورت عدم موفق شدن معتبر سازی انتقام ترور شهید فخری زاده باید منتظر جسارت بیشتر رژیم صهیونیستی باشد.

جهان نیوز: ایران باید معتبر سازی انتقام ترور شهید فخری‌زاده را ادامه دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت جهان نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی نوشت: گزاره قطعی که از جامعه تحلیلی امنیتی کشور می‌توان استخراج کرد این است که ایران در صورت عدم موفق شدن معتبر سازی انتقام ترور شهید فخری زاده باید منتظر جسارت بیشتر رژیم صهیونیستی باشد.

در این میان این سوال مهم و اساسی پیش می‌آید که « اسرائیل چقدر انتقام ترور شهید فخری زاده را جدی گرفته است؟!»
یک: فرماندهان نظامی ایران در موضع‌گیری‌های جدی خود تلاش کردند که رژیم صهیونیستی اظهارات برخی مقامات دولتی را که سیاست صبوری و امید به مذاکره را به خارج از کشور تداعی می کرد، مبنای محاسبات خود برای مابعد از ترور شهید فخری زاده قرار ندهد.

دو: محاسبات آمریکایی‌ها برای صهیونیست‌ها در اینگونه حوادث بسیار مهم است. موضع امریکایی‌ها در قبال ترور شهید فخری زاده بسیار مشخص و جالب توجه است، آنها در رسانه‌های خود، رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم ترور معرفی کرده و اصرار دارند که ایران آنها را شریک این ترور نداند. آمریکایی‌ها معتقدند انتقام ایران قطعی است و فقط دریاره زمان انتقام اختلاف نظر دارند. همچنانکه الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که خود متخصص ارشد طراحی‌های عملیات های اطلاعاتی محسوب می‌شود، انتقام قطعی ایران را فرض دانسته ولی در باره زمان آن گفته که قبل از تحلیف ریاست جمهوری دور جدید در آمریکا نخواهد بود. آمریکایی‌ها برای مصون ماندن از انتقام ایران در آستانه سالگرد شهید سلیمانی، کارکنان خود در عراق را به طرز کم‌ سابقه‌ای کاهش داده‌اند و حتی حاضر به بیان آمار کاهش کارکنان سفارت خود نیز نشده ولی  از شواهد بر می‌آیید که سفیر آمریکا به عنوان نماد! به همراه تعداد محدودی کارمند در چندماه آینده در بغداد باقی خواهد ماند. نیروهای نظامی آمریکا همچنین در افغانستان نیز قبل از دوران ریاست جمهوری ترامپ، کاهش چشم‌گیری پیدا خواهند کرد.

سه: اما در اسرائیل مباحث پساترور شهید فخری‌زاده قابل توجه است. به نظر می‌رسد که مقامات صهیونیستی بعد از چند روز جنگ تبلیغاتی با محوریت تاییدیه‌های تلویجی در دست داشتن در ترور منطقه آبسرد، تلاش می‌کنند که وارد مرحله ایمن‌سازی سریع خود در برابر انتقام ایران شوند. مشکل مقامات امنیتی اسرائیل در برابر مواجه با انتقام ایران، جغرافیای وسیعی است که ایران برای زدن اهداف صهیونیستی در اختیار دارد. نهادهای امنیتی اسرائیل، تاکنون کشورهای همچون گرجستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و بحرین و حتی نقاطی از آفریقا را از جمله مناطقی دانسته که ایران می‌تواند ضربات سختی به اهداف صهیونیستی بزند. این در حالیست که شرایط قرمز امنیتی برای صهوینیست‌ها در برخی کشورها به قدری سخت شده که گبی اشکنازی، وزیر امور خارجه صهوینستی سفر رسمی و مهم خود به بحرین را از ترس انتقام ایران منتفی کرده است. وزارت خارجه اسرائیل همچنین در بیانیه‌ای رسمی تاکید کرده که با توجه به سوابق توانمندی ایران در اجرای عملیات‌های موفق در خارج از ایران، کلیه نقاط تجاری، توریستی، گردشگری و هتل‌ها می‌تواند نقاط ناامنی برای مقامات صهیونیستی تا اطلاع ثانوی باشد. به همین دلیل است که یوئل گوزانسکی مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی که سالها درباره ایران مسئولیت امنیتی داشته، گفته است که دوران جدید امنیتی برای اسرائیل یک کابوس خواهد بود، چون ایران واقعا به دنبال انتقام است. مقامات امنیتی رژیم صهیونیتسی دو مشکل دیگر نیز برای ایمن ماندن از انتقام سخت ایران مطرح می کنند. مشکل اول آن است که می‌گویند نمی‌دانند ایران چگونه انتقام خواهد گرفت و دوم اینکه پاسخ این سوال را هم نمی دانند که ایران خودش مستقیم انتقام خواهد گرفت یا یکی از گروه‌های نیابتی ایران در منطقه، انتقام را عملی خواهد کرد.

چهار: ایران باید همچنان معتبر سازی انتقام ترور شهید فخری‌زاده را ادامه دهد ولی باید این ملاحظه را نیز در نظر داشته باشد که زمان و سطح انتقام برای معتبرسازی همیشگی اراده انتقام ایران از دشمنانش برای آینده بسیار مهم می‌باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر