کد خبر: 96870
A

نایب رئیس اول مجلس: طرح اقدام راهبردی ما برای روسیه و چین هم پیام داشت/ ما این طرح را تدوین کردیم تا معادله را معکوس کنیم!

نایب رئیس اول مجلس گفت: طرح هسته‌ای مجلس با این هدف تدوین شد که در صورتی که طرف مقابل تعهداتش در برجام را عملیاتی کند، ما هم محدودیت‌های برجامی را می‌پذیریم.

نایب رئیس اول مجلس: طرح اقدام راهبردی ما برای روسیه و چین هم پیام داشت/ ما این طرح را تدوین کردیم تا معادله را معکوس کنیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در واکنش به انتقادات برخی از دولتمردان به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران اظهار داشت: به طور کلی مجلس با دولت در این زمینه تفاوت دیدگاهی دارد اما کسی مخالف مذاکره و ارتباط با جهان و حل و فصل مسائل فیمابین از طریق گفتگو نیست.

وی تأکید کرد: منتها حرف ما آن است که زمان نباید به لحاظ استراتژیک به ضرر جمهوری اسلامی ایران باشد و در شرایطی که ما تعهدی را پذیرفتیم و اقدامات خودمان را انجام دادیم اما طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد، تا زمانی که ما در این تعهدات بمانیم، طرف مقابل انگیزه‌ای برای انجام وظایف خود ندارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس در این شرایط زمان به ضرر ما است و ما هر چقدر بیشتر بمانیم، دست و پای خودمان را قفل کرده ایم و طرف مقابل با خاطر جمع به وظایفش عمل نمی‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ما می‌گوئیم که مذاکره و گفتگو باید با چاشنی اقتدار باشد. به این معنا که به طرف مقابل بگوییم هر گاه آنان به وظایف خود عمل کردند ما هم محدودیت‌های برجامی را عملیاتی می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران عملاً این بود که ما به کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی شرکای خود یعنی چین و روسیه این پیام را بدهیم که زمانی که طرف مقابل تعهداتش را عملیاتی کند، ما هم محدودیت‌های برجامی را می‌پذیریم اما اگر آنان به وظایف خود در برجام عمل نکنند، ما هم به وظایف خود در برجام عمل نخواهیم کرد و ما این طرح را تدوین کردیم تا معادله را معکوس کنیم.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر