کد خبر: 96878
A

نماینده مجلس: تصمیمی برای برگزاری انتخابات در ۲ روز متوالی گرفته نشده است

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور گفت: خلاء قانونی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نداریم اما وزارت کشور و شورای نگهبان برای انجام آن باید به توافق برسند.

نماینده مجلس: تصمیمی برای برگزاری انتخابات در ۲ روز متوالی گرفته نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی حدادی درباره آخرین وضعیت اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس اسلامی و شوراهای شهر و روستا گفت: مساله‌ای که در بحث انتخابات  ۱۴۰۰ در حال حاضر مطرح است، ظرفیت وزارت کشور برای برگزاری این اتفاق است چرا که باید حدود ۷۰ هزار صندوق برای انتخابات در کشور داشته باشیم اما تاکنون حدود ۱۰ هزار صندوق در دسترس است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: روز یکشنبه هفته آینده اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت تا انشاالله مورد بررسی قرار گیرد. 

وی یادآور شد: شور اول اصلاح قانون انتخابات مصوب شد و شور دوم را تصویب خواهیم کرد تا به انتخابات ۱۴۰۰ برسد تا ما این انتخابات را باتوجه به اصلاح قانونی که صورت گرفته است برگزار کنیم.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سال‌ها است که بحث الکرونیک برگزار کردن انتخابات مطرح است، باتوجه به این که قانون انتخابات در حال اصلاح و تصویب است آیا می‌توان شاهد بود که در سال ۱۴۰۰ انتخابات به صورت الکترونیکی بر گزار شود، عنوان کرد:در مورد الکترونیکی برگزار کردن انتخابات، باید بگویم که در حال حاضر وزارت کشور ظرفیت برگزاری این طریق از انتخابات را در همه مناطق ندارد.

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک وزارت کشور و شورای نگهبان باید باهم به یک توافقی برسند.

حدادی تاکید کرد: الکترونیک برگزار کردن انتخابات در حال حاضر نیاز به ندارد و در این بخش خلاء قوانین وجود ندارد. در خصوص الکترونیکی کردن انتخابات تا به امروز آنچه که مشخص شده این است که صندوق‌های وزارت کشور  پاسخگو نیاز کل کشور نخواهد بود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درباره این که گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر این‌که شاید انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ در ۲ روز برگزار شود، بیان کرد:جلساتی را در کمیسیون و وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات در روزهای متوالی برگزار کرده‌ایم اما هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم چرا که این کار نیاز به یک کار کارشناسی دارد که باید انجام شود.

وی تاکید کرد: قصد ابتدایی مجلس شورای اسلامی این است که تکلیف قانون انتخابات ریاست جمهوری را هرچه زودتر مشخص کند تا انشاالله بتوانیم آن را به انتخابات ۱۴۰۰ برسانیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر