کد خبر: 96972
A

پورابراهیمی: دولت عزمی برای اصلاح ساختار بودجه نداشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:پیش بینی های که داریم این است که امسال هم اصلاح ساختار بودجه روندی بهتر از سنوات گذشته نداشته باشد.

پورابراهیمی: دولت عزمی برای اصلاح ساختار بودجه نداشت

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 1400 از سوی دولت به مجلس، گفت: یکی از اولویت های ما در مجلس بحث اصلاح ساختار بودجه برای سال 1400 است.

وی با بیان اینکه علیرغم تذکراتی که در چند سال گذشته درباره اصلاح ساختار بودجه به دولت داده شده است خروجی لایحه بودجه سال آینده نشان می دهد دولت عزمی برای ایجاد تحول در ساختار بودجه ندارد، ادامه داد: اگرچه دولت اقدامات کوچکی در زمینه اصلاح ساختار بودجه انجام داده اما این اقدامات کافی نبوده است.

نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه پیش بینی های که داریم این است که امسال هم اصلاح ساختار بودجه روندی بهتر از سنوات گذشته نداشته باشد، اضافه کرد: البته در ابتدای مجلس یازدهم جلسات مستمر بین مجلس و تیم اقتصادی دولت با محوریت رئیس مجلس برگزار شده است و بسیاری از سرفصل های موجود برای اصلاح ساختار بودجه را با یکدیگر توافق کردیم و امیدواریم این توافقات در این گزارش که تحت عنوان لایحه بودجه سال 1400 به مجلس ارائه شده است آماده باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه تلاش بر این است که با دولت در لایحه بودجه به توافقاتی درباره اصلاح ساختار برسیم، گفت: اگر لایحه بودجه تغییرات زیادی داشته باشد قطعاً شورای نگهبان به این موضوع ایراد خواهد گرفت به همین دلیل سعی داریم که با دولت توافق کنیم تا شورای نگهبان نیز ایراد قانونی به آن وارد نکند.

 پور ابراهیمی اضافه کرد: اگر با دولت به توافق نرسیدیم هم  در کمیسیون تلفیق قطعاً اصلاحاتی بر روی بودجه خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر