کد خبر: 96977
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مدعی شد: جمهوری اسلامی در شکست ترامپ بی‌تأثیر نبود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بحث اینکه موضع بایدن باعث شود که ما به سمت مذاکره مجدد گرایش پیدا کنیم یک خطای استراتژیک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مدعی شد: جمهوری اسلامی در شکست ترامپ بی‌تأثیر نبود

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس گلرو با بیان اینکه ترامپ شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شده و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران در این شکست بی‌تاثیر نبوده‌ایم، گفت اقدامات جنایتکارانه آمریکا در  نقض‌های فاحش در حوزه حقوق بین‌الملل، روابط بین‌الملل و قوانین بین‌المللی نیز در شکست ترامپ موثر بوده است.

وی افزود: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس، بحث تصویب الحاق جولان به سرزمین اشغالی فلسطین، خروج از  برجام و همچنین مهمتر از همه اقدام تروریستی در شهادت حاج قاسم سلیمانی و اقدامات نژادپرستانه که در داخل آمریکا انجام داده همگی اقدامات یکجانبه و ناقض قوانین بین‌المللی است که باعث شکست مفتضحانه ترامپ شد.

گلرو با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از توافقات بین‌المللی نشان داد که ترامپ یک شکست مفتضحانه در انتخابات خورده و ما از این جهت خوشحالیم، تصریح کرد: اما از جهت اینکه دولت بایدن بیاید و به هر حال وضعیت بهتر شود من چنین اعتقادی ندارم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت‌های آمریکا اعم از جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌ها در موضع خود علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت ما تفاوت استراتژیک ندارند.

گلرو افزود: این دو حزب در آمریکا در استراتژی متحد اما ممکن است در رویکردهای تاکتیکی بخواهند برای رسیدن به آن هدف استراتژیک تاکتیک خود را عوض کنند، از این رو ما نباید به موضع بایدن مبنی بر اینکه می‌خواهد به برجام بازگردد خوشبین باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اگر آمریکا خواهان بازگشت به برجام است به آنها مربوط است، تصریح کرد: آن‌ها باید به یک توافق بین‌المللی چند‌جانبه نه دو جانبه برگشته و به تعهدات خود عمل کنند و پس از آن تمام تهدیدات ظالمانه‌ای که علیه ملت ما وضع کردند را نیز بردارند.

گلرو تاکید کرد: بحث اینکه موضع بایدن باعث شود که ما به سمت مذاکره مجدد گرایش پیدا کنیم یک خطای استراتژیک است و ما نباید منافع خود را در گرو یک مذاکره نامعلومی که نتیجه آن مشخص نیست بگذاریم.

وی ادامه داد: بنابراین من معتقد نیستم که اتفاق خیلی اساسی و چرخش اساسی با آمدن بایدن رخ دهد و از این رو شاید شرایط از یک منظر دیگر سخت تر نیز  شود زیرا آن‌ها با همان روش تاکتیکی شاید به سمت اجماع‌سازی و مشروعیت‌دهی به مواضع خود حرکت کنند به همین جهت ما باید هوشیاری خود را حفظ کرده و منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با بیان اینکه در این بازی پیچیده شطرنج، منافع ملی ما از هر چیزی مهم تر است، گفت: حفظ اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی لازم است.

گلرو همچنین با اشاره به تصویب طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از سوی مجلس، افزود: تصویب این طرح راهبردی یک اقدام مشروع و پاسخ قاطعی است که به اقدامات تروریستی داده شده است.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر