کد خبر: 97072
A

نماینده مجلس: رئیس جمهور در هماهنگی بخش‌های مختلف برای اجرای قانون برجامی مجلس ترک فعل می‌کند/ امکان برخورد قضایی با روحانی وجود دارد

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مسئول هماهنگ کننده وزارتخانه و نهادهای مختلف رئیس جمهور است اما متاسفانه این کار را انجام نمی دهد و در این زمینه تذکرات بسیاری را از مجلس دریافت کرده است.

نماینده مجلس: رئیس جمهور در هماهنگی بخش‌های مختلف برای اجرای قانون برجامی مجلس ترک فعل می‌کند/ امکان برخورد قضایی با روحانی وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ «حسن شجاعی»، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترک فعل های دولت گفت: بخشی از مشکلاتی که ما امروز در جامعه با آن مواجه هستیم مربوط به ناکارآمدی هایی است که در مدیریت برخی دستگاه ها با آن مواجه هستیم، در واقع ناشی از عدم انجام وظیفه و ماموریتی است که به آن دستگاه محول شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بخشی از دولت وظیفه تامین مسکن مردم را برعهده دارد ادامه داد: اگر این وزارتخانه به مسئولیت خود عمل نکند در حقیقت با ترک فعل موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم و کشور خواهد شد که آثار آن را امروز مشاهده می کنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترک فعل ها باید به لحاظ قانونی تخلف یا جرم انگاری شود عنوان کرد: باید ضمانت اجرا در قانون دیده شود تا اگر مسئولان اجرایی در بخش های مختلف وظایف خود را انجام ندادند پیش بینی های قانونی صورت گرفته شده باشد که با چه مجازات هایی مواجه خواهند شد.

شجاعی با اشاره به اینکه در طرح راهبری مجلس برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت این مسئله به طور جدی مورد پیش بینی قرار گرفته است تصریح کرد: در انتهای این طرح که در حال حاضر به قانون تبدیل شده است دقیقا این مسئله دیده شده است که اگر مسئولین مختلفی که وظیفه دارند به مواد این قانون عمل کنند به آن عمل نکرده و ترک فعل داشته باشند براساس قانون مجازات اسلامی مجازات خواهند شد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه ترک فعل هایی که تخلف محسوب می شوند یا جرم انگاری می شوند، قابلیت برخورد قضایی دارند تاکید کرد: این رویکرد مورد توجه قوه قضائیه قرار گرفته و مجلس هم در این زمینه جدیت دارد تا ترک فعل ها را جرم انگاری کرده که ضمانت اجرای قانون وجود داشته باشد.

نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس با اشاره به اینکه ترک فعل وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در موضوع کلید خوردن استیضاح وزیر جهاد کشاورزی که اخیرا اتفاق افتاد ما معتقدیم که وی در مدیریت مسائل مربوط به کشاورزی از جمله بذر گندم و نهاده های دامی وظیفه خود را انجام نداده و به همین جهت استیضاح وی را کلید زدیم.

شجاعی با اشاره به ترک فعل های رئیس جمهور گفت: درباره آقای روحانی تذکرهای فراوانی از سوی نمایندگان مبنی بر کوتاهی هایی که وی در مدیریت کشور انجام می دهند مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در مجلس وقتی هرکدام از مسئولان اجرایی را به دلیل ترک فعل یا عدم اجرای قانون مورد بازخواست قرار می دهیم در پاسخ عدم هماهنگی با بخش های دیگر را مطرح می کنند تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که مسئلان اجرایی کشور در بخش های مختلف مطرح می کنند این است که بخش های دیگر با آنها هماهنگ نیستند در حالی که مسئول هماهنگ کننده وزارتخانه و نهادهای مختلف رئیس جمهور است اما متاسفانه این کار را انجام نمی دهد و در این زمینه تذکرات بسیاری را از مجلس دریافت کرده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه اگر دولت طرح راهبری لغو تحریم ها را اجرایی نکند ترک فعل کرده و با آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت خاطرنشان کرد: در خصوص این قانون مجازارت های برای کسانی که مکلف به انجام امور تعیین شده هستند اما از اجرا سرباز بزنند مشخص شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه فکر نمی کنم دولت بنای عمل نکردن به این قانون را داشته باشد زیرا همه باید به قانون پایبند باشند یادآور شد: اگر پایبندی به قانون نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود و با توجه به هماهنگی هایی که بین مجلس و شورای عالی امنیت ملی در تصویب این طرح وجود داشته بعید است که دولت به این قانون عمل نکند ضمن اینکه مجلس ابزارهای قانونی خود را دارد و برسر اجرای این قانون اصرار خواهد داشت.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر