کد خبر: 97085
A

در آخرین دیدار احمد خمینی و بنی‌صدر چه گذشت؟ / ماجرای مشاجره ای که ادامه اش به برکناری بنی صدر ختم شد

حجت الاسلام امام جمارانی در بخشی از کتاب «خاطرات سید مهدی امام‌جمارانی» به ماجرای آخرین دیدار بنی صدر و مرحوم سید احمد خمینی پرداخته است.

در آخرین دیدار احمد خمینی و بنی‌صدر چه گذشت؟ / ماجرای مشاجره ای که ادامه اش به برکناری بنی صدر ختم شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛حجت الاسلام امام جمارانی در بخشی از  کتاب «خاطرات سید مهدی امام‌جمارانی»  به ماجرای آخرین دیدار بنی صدر و مرحوم سید احمد خمینی پرداخته است. 

در کتاب می‌خوانیم که لاهوتی جزو روحانیون زندان‌کشیده و مقاوم بوده و به همین دلیل بعد از پیروزی انقلاب، امام خمینی و فرزندش علاقۀ بالایی به او داشته‌اند اما لاهوتی در مناصبی که داشته تحت تأثیر بنی‌صدر و مجاهدین خلق عمل می‌کرده و در نتیجه احمد خمینی به امام‌جمارانی پیشنهاد می‌دهد به‌اتفاق به دیدار لاهوتی بروند و از او دلجویی کنند تا از مواضعش برگردد. 
 
این دیدار در یکی از روزهای خرداد ۱۳۶۰ در منزل لاهوتی در خیابان ایران برگزار می‌شود و چنان که امام‌جمارانی روایت می‌کند، به محض ورود او و احمد خمینی، لاهوتی به آن‌ها اطلاع می‌دهد که رئیس‌جمهور بنی‌صدر نیز امشب مهمان اوست. 
 
بدین ترتیب ساعتی بعد بنی‌صدر به جمع آن‌ها اضافه می‌شود و پس از قدری گفت‌وگو با احمد خمینی، خطاب به او می‌گوید: «احمدآقا شما از نظرسنجی اخیری که انجام شده خبر دارید؟ در نتیجۀ آن من ۴۹ درصد شدم و امام ۵۱ درصد». این سخنِ بنی‌صدر با واکنش منفی احمدآقا روبه‌رو می‌شود طوری که به گفتۀ امام‌جمارانی: «احمدآقا همان‌طور که دستش را گذاشته بود روی شانۀ بنی‌صدر، گفت آقای بنی‌صدر تا این دست من پشتت هست، شما هستی، دستم را بردارم، رفتی.» 
 
امام‌جمارانی روایت می‌کند که در ادامۀ این دیدار، وقتی لاهوتی در جمله‌ای خطاب به احمدآقا می‌گوید: «دهن آن کس بشکند که دست امام را ببوسد»، او و احمد خمینی متوجه می‌شوند که دربارۀ آقای لاهوتی «کار از کار گذشته و به‌کلی به انقلاب پشت کرده است».
 

منبع:اندیشه پویا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر