کد خبر: 97168
A

ماجرای پیشنهاد ریاست قوه قضاییه به آیت الله هاشمی از طرف محمد یزدی چه بود؟

محمد یزدی یکی از منتقدان سرسخت جنبش اعتراضی مردم در انتخابات 88 بود در انتقاد به آیت الله هاشمی رئیس وقت مجلس خبرگان گفته بود: «آقای هاشمی شما چه کاره بودید که کمیته نظارت از آرا تشکیل دادید، شما عضو مجمع هستید». او اضافه کرده بود: «آقای هاشمی بیایید بازی‌های سیاسی را کنار گذاشته و به رهبری نزدیک شوید، مطمئناً رهبری هم استقبال می‌کنند».

ماجرای پیشنهاد ریاست قوه قضاییه به آیت الله هاشمی از طرف محمد یزدی چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله محمد یزدی (زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۱۰ در اصفهان) رئیس اسبق قوه قضائیه ایران، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بود که صبح امروز درگذشت.

او که یکی از منتقدان سرسخت جنبش اعتراضی مردم در انتخابات 88 بود در انتقاد به آیت الله هاشمی رئیس وقت مجلس خبرگان گفته بود:  «آقای هاشمی شما چه کاره بودید که کمیته نظارت از آرا تشکیل دادید، شما عضو مجمع هستید». او اضافه کرده بود: «آقای هاشمی بیایید بازی‌های سیاسی را کنار گذاشته و به رهبری نزدیک شوید، مطمئناً رهبری هم استقبال می‌کنند».

اما مهدی کروبی پس از این انتقادها در نامه ای سرگشاده خطاب به محمد یزدی نوشت: زمانی که من ریاست مجلس سوم و شما ریاست قوه قضائیه و آقای هاشمی رئیس جمهور بودند؛ در خاتمه دوره دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی (که البته بنده دیگر در مجلس نبودم) زمزمه هایی مبنی بر تغییر قانون اساسی جهت حذف محدودیت دوره ریاست جمهوری از طرف برخی شنیده میشد. که البته از طرف شما نبود. لیکن در همان ایام شنیده میشد که جنابعالی از طریق یکی از نزدیکانتان به آقای هاشمی رفسنجانی پیغام دادید و گفته بودید «بیایید و شما ریاست قوه قضائیه را بر عهده گیرید و برای اینکه تلقی و تعبیر بدی هم پیش نیاید من به عنوان معاون شما در این قوه خدمت خواهم نمود!» آقای یزدی حال چه شده است که در سخنرانی خود خطاب به آقای هاشمی اینگونه میگویید! آیا آن موقع اشتباه مینمودید و یا اکنون؟

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر