کد خبر: 97197
A

مدیرکل آژانس انرژی اتمی: ایران نباید بازرسان آژانس را اخراج کند

گروسی گفت: ایران نباید تهدیدهای خود را مبنی بر افزایش غنی‌سازی اورانیوم و اخراج بازرسان آژانس عملی کند چراکه این اقدامات به منزله انحراف هرچه بیشتر از تعهدات هسته‌ای این کشور تلقی می‌شود که حین ورود به برجام پذیرفت.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی: ایران نباید بازرسان آژانس را اخراج کند

به گزارش دیده بان ایران؛ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌ها منتهی شود؛ هشدار داد.

وی در گفتگو با اسکای نیوز، مدعی شد: ایران نباید تهدیدهای خود را مبنی بر افزایش غنی‌سازی اورانیوم و اخراج بازرسان آژانس عملی کند چراکه این اقدامات به منزله انحراف هرچه بیشتر از تعهدات هسته‌ای این کشور تلقی می‌شود که حین ورود به برجام پذیرفت.

گروسی ادامه داد: نمی‌توانم تصور کنم که چه کسی پیروز این وضعیت می‌شود. اگر محدودیتی برای بازرسان آژانس اتمی در نتیجه این یا هر وضعیت دیگری رخ دهد، در کار آنها اخلال ایجاد می‌شود. ما کاملاً شفاف می‌خواهیم در این باره مطلع شویم. ما باید در این باره و چیزی که در حال رخ دادن است با جهان کاملاً شفاف باشیم. این به خودی خود، به هیچکس از جمله ایران کمکی نمی‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای ایران و نگرانی از بابت تشدید تنش‌ها افزود: امیدوار بودم چنین اتفاقاتی نه در گذشته رخ داده بود و نه در آینده رخ دهد. من رئیس یک سازمان بین‌المللی هستم که با مسائلی نظیر صلح، امنیت و عدم اشاعه سر و کار دارد.

وی هچنین اظهارامیدواری کرد که این سازمان بتواند به شیوه‌ای که باید با ایران همکاری داشته باشد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر