کد خبر: 9720
A

اعتراض متهمان پرونده سفارت عربستان به حکم حبس «شش ماهه»

پنج تن از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان که به ۶ ماه حبس محکوم شده بودند، به حکم شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت اعتراض کردند.

اعتراض متهمان پرونده سفارت عربستان به حکم حبس «شش ماهه»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی شعبانی وکیل چند تن از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان گفت: از مجموع 20 متهم این پرونده، آن دسته از افرادی که تبرئه شدند یا حکم به حبس تعلیقی گرفتند، اعتراض نکردند و پنج نفر که به 6 ماه حبس محکوم شده بودند، به رأی دادگاه اعتراض کردند.

این وکیل دادگستری گفت: پرونده هنوز به دادگاه تجدیدنظر ارسال نشده زیرا حکم یکی از متهمان به صورت غیابی صادر شده بود که آن فرد تقاضای واخواهی کرد و باید تعیین تکیلف شود.

به گفته شعبانی، جلسه رسیدگی به واخواهی این متهم، 29 آذر برگزار شد و طی روزهای آینده دادگاه تصمیم خود را اعلام می‌کند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات 20 نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان، 28 و 29 تیر امسال در شعبه 1058 دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. بخش دیگر این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت مفتوح است که گفته می‌شود احکام متهمان در آن بخش از پرونده نیز صادر شده است.

پرونده تعرض به سفارت عربستان با اعلام جرم دادستانی تهران به اتهام تخریب عمدی سفارت و اخلال در نظم عمومی تشکیل شده بود که دادگاه در ارتباط با اتهام اخلال در نظم عمومی برای متهمان حکم صادر کرد اما به خاطر نبود شاکی خصوصی، به اتهام تخریب عمدی سفارت رسیدگی نکرد و آن را به دادسرا بازگرداند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر