کد خبر: 97202
A

اظهار نظر عجیب فعال سیاسی اصولگرا درباره طرح ضد برجامی مجلس/ ایمانی: چرا دولت وقتی مجلس برجام را تصویب کرد، نمایندگان را به دخالت در امور اجرایی متهم نمی‌کرد؟

ناصر ایمانی گفت: چرا برخی واکنشی تند و تیز به تصویب این طرح نشان دادند؟ حرف‌های عده‌ای درباره این موضوع دقیقاً ترجمه حرف‌های آمریکایی است که با جدیت دنبال آن‌اند تا با اعمال فشار و زور ایران را وادار به عقب‌نشینی یک‌جانبه در مساله هسته‌ای کنند.

اظهار نظر عجیب فعال سیاسی اصولگرا درباره طرح ضد برجامی مجلس/ ایمانی: چرا دولت وقتی مجلس برجام را تصویب کرد، نمایندگان را به دخالت در امور اجرایی متهم نمی‌کرد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ طرح هسته‌ای مجلس با عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» و تصویب آن بدون نظرخواهی از دولت، فضای تنش بین قوای مقننه و مجریه را پررنگ‌تر کرده تا این پرسش پیش بیاید که با توجه به موقعیت خطیر کشور و درگیر شدن با بحران‌های ریز و درشت، این فضا چگونه ترمیم خواهد شد؟

 

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در این‌ باره اظهار داشت: اینکه مجلس شورای اسلامی در خصوص مساله مهم تحریم‌ها به تشخیصی رسید و شورای محترم نگهبان هم آن را تایید کرد، پروسه‌ای طبیعی بر اساس وظایف این ۲ نهاد مهم است. من واقعاً دلیل سروصداهای به وجود آمده را درک نمی‌کنم. بالاخره درباره موضوع مذاکرات احتمالی ایران با طرفین توافق هسته‌ای بحث‌هایی مطرح است که قوه مقننه از جایگاه قانونی‌اش بهره برد و این طرح را به قانون تبدیل و برای اجرایی شدن صادر کرد.

 

او در ادامه گفت: در واقع نمایندگان مجلس نظرشان این است که اگر طرف غربی زیر بار تعهداتش نرود، جمهوری ‌اسلامی هیچ دلیلی نمی‌بیند به‌ طور کاملاً یک‌جانبه‌ به قرار و مدارها پایبند بماند؛ یعنی وفای عهد در شرایطی ممکن است که هر ۲ طرف تعهدات امضاشده را در عمل جدی بگیرند و این‌طور نباشد که خودشان از قرارداد تخطی کنند و طرف دیگر را برای انجام مفاد برجام تحت فشار قرار دهند.

 

ایمانی اضافه کرد: من نمی‌دانم چرا برخی واکنشی تند و تیز به تصویب این طرح نشان دادند؟ حرف‌های عده‌ای درباره این موضوع دقیقاً ترجمه حرف‌های آمریکایی است که با جدیت دنبال آن‌اند تا با اعمال فشار و زور ایران را وادار به عقب‌نشینی یک‌جانبه در مساله هسته‌ای کنند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا توضیح داد:‌ نکته نگران‌کننده این است که متاسفانه رابطه دولت و مجلس به واسطه برخی رفتارهای تند و هیجانی شکراب شده است؛ به عنوان مثال دولت رسماً اعلام می‌کند که مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کند یا در روز تقدیم بودجه سال ۱۴۰۰، نه تنها رئیس دولت بلکه معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم حاضر نشدند برای تقدیم بودجه به مجلس بیایند که چنین کارهایی تنش و اختلاف را بیشتر می‌کند. با این توضیح که تنازع نه تنها خوب نیست بلکه هزینه‌های گزافی را به منافع نظام و ملت تحمیل خواهد کرد. مخصوصاً در شرایطی که مشکلات و محدودیت‌ها مردم را در تنگنا قرار داده است.

 

ناصر ایمانی در پایان گفت: باید از دولت پرسید، چطور وقتی مجلس برجام را تصویب کرد نمایندگان را به دخالت در امور اجرایی متهم نمی‌کردند، اما حالا که نظرشان لحاظ نشده است واکنش نشان می‌دهند؟

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر