کد خبر: 97490
A

نماینده مرند و جلفا خبر داد: نمایندگان استان آذربایجان خواستار برخورد با احمدی بیغش هستند

نماینده مردم مرند و جلفا گفت: نمایندگان استان آذربایجان خواستار شدند تا اظهارات احمدی بیغش در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود و هیئت رییسه هم، مطرح کرد که نسبت به این موضوع ورود می کند.

نماینده مرند و جلفا خبر داد: نمایندگان استان آذربایجان خواستار برخورد با احمدی بیغش هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ اظهارات اردوغان، رییس جمهور ترکیه، با بیان یک شعر آذری با عنوان «آراز آراز» واکنش ها و اعتراض های زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. شعری که مضمون آن از زبان مقام یک کشور ثالث، تلقی تعرض به تمامیت ارضی ایران و تهدید به جدایی بخشی از خاک ایران است. 

صحن علنی مجلس در روز یک شنبه  نیز خالی از این حاشیه ها نبود، صحبت های یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر سر اظهارات اردوغان در صحن علنی مجلس جنجال به پا کرد. احمدی بیغش خطاب به نمایندگان آذری زبان مجلس گفت: رگ غیرت این همه نماینده آذربایجان کجاست؟ چرا پاسخ این گستاخ عثمانی را نمی دهید. در همین حین امیرحسین قاضی زاده که ریاست جلسه را به عهده  داشت، خطاب به احمدی بیغش گفت: این نطق ها موضع مجلس و نظام نیست. جانب انصاف را رعایت کنیم؛ نمایندگان آذربایجانی اولین گروهی بودند که موضع گرفتند. 

احمد نادری از دیگر نمایندگانی بود که نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. نادری مطرح کرد احمدی بیغش نماینده مردم شازند در نطق میان دستور خود احساسی سخنرانی کرد و به نظر می‌رسد، او از امنیت ملی و سیاست خارجی چیزی نمی‌داند.

«معصومه پاشایی بهرام»، نماینده آذری زبان مجلس یازدهم و نماینده مردم مرند و جلفا، در رابطه با اظهارات احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در رابطه با اظهارات اردوغان که ممکن است از مفهوم آن، بی خبر بوده و یا قصد تحریف تاریخ را داشته، اولین نمایندگانی که نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، نمایندگان مردم اذربایجان بودند. مردم آذربایجان همیشه برای دفاع از تمامیت ارضی کشور پیشتازی کردند. من خودم فرزند شهید هستم؛ پدرم در خوزستان به شهادت رسیده و در امن ترین شهر ایران بزرگ شدم که صدای یک گلوله هم در آن شنیده نشد اما بیشترین شهید را دادیم.

 

او ادامه داد: بیغش در صحن علنی مجلس اظهاراتی داشت که با واکنش تند نمایندگان استان آذربایجان مواجه شد. از اظهارات او ناراحت شدیم و امیدواریم، این اشتباهات تکرار نشود و این یک درس عبرت شود تا دیگر شاهد تکرار چنین بیاناتی نباشیم. به نظر می رسد احمدی بیغش از اخبار بی اطلاع بوده زیرا اولین واکنش را نمایندگان استان اذربایجان نشان دادند. 

پاشایی بهرام گفت: نمایندگان استان آذربایجان خواستار شدند تا اظهارات احمدی بیغش در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود و هیئت رییسه هم، مطرح کرد  که نسبت به این موضوع ورود می کند. ما احترام بیغش را داریم و او هم باید سعی کند که احترام خود را حفظ کند. احمدی بیغش باید تنبیه شود این اولین بار نیست که چنین اظهاراتی را دارد. 

نماینده مردم جلفا و مرند گفت: برای آذری زبان ها تمامیت ارضی حرف اول را می زند، موضع نمایندگان آذربایجان برابر با موضع رهبری است. جمهوری آذربایجان تکه ای از ایران بوده که به ستم از ایران گرفته شد. ترکیه قصد تحریف تاریخ را دارد. کاش حداقل ترکیه مکان های تاریخی کشور خود را می دید و تاریخ را از در و دیوار کشور خودش که با زبان فارسی نوشته شده است، بخواند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر