کد خبر: 97542
A

کنایه امیرآبادی فراهانی به روحانی/ دولت لوایحی که مربوط به حل مشکلات مردم باشد به مجلس ارسال کند/ مسائل اختلاف انگیز مطرح نکنید

عضو هیات رییسه مجلس گفت: از رئیس جمهور محترم خواهش می‌کنم به جای طرح مسائل اختلاف انگیز، لوایحی که مشکلات مردم را برطرف کند به مجلس ارسال کنند.

کنایه امیرآبادی فراهانی به روحانی/ دولت لوایحی که مربوط به حل مشکلات مردم باشد به مجلس ارسال کند/ مسائل اختلاف انگیز مطرح نکنید

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز (سه شنبه ۲۵ آذر) طی سخنانی در واکنش به سخنان روز شنبه و روز گذشته‌ رییس جمهور پیرامون عدم رسیدگی به لوایح دولت و به راه انداختن سونامی طرح‌ها توسط مجلس، گفت: من با اجازه ریاست محترم مجلس و به عنوان کسی که در هیات رئیسه مسئولیت طرح‌ها و لوایح را دارم، لازم می‌دانم توضیحاتی را درخصوص سخنان روز های اخیر آقای رئیس‌جمهور بیان کنم. ما ۹۳ لایحه از دولت در مجلس داریم که همه را اعلام وصول کرده‌ایم، تنها در یک روز ۷۰ لایحه را اعلام وصول کردیم که اکثریت این لوایح هم معوق از مجلس دهم مانده است و بسیاری از آن‌ها حتی با یک نامه به مجلس ارسال شد.

وی افزود: در یک مورد بیش از ۳۰ لایحه اکنون در کمیسیون حقوقی و قضایی درحال بررسی است و سایر موارد هم در کمیسیون های مربوطه در دست بررسی هستند. حتی برخی لوایح را دولت با فوریت به مجلس ارسال کرد که ما در آن موارد لایحه موردنظر را با اولویت نسبت به طرح‌های مجلس رسیدگی کردیم.

امیرآبادی در ادامه اظهار داشت: از رئیس جمهور محترم خواهش می‌کنم به جای طرح مسائل اختلاف انگیز، لوایحی که مشکلات مردم را برطرف کند به مجلس ارسال کنند، من از صحبت‌های ایشان با توجه به سوابق طولانی که در مجلس دارند تعجب کردم. حتما اگر دولت لایحه‌ای به مجلس ارسال کند، مجلس براساس آیین‌نامه آن را بررسی خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر