کد خبر: 97563
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: روحانی به جای پاسخ دادن به رقبا با مردم صحبت کند/ خوشحالم که جای رئیس جمهور نیستم

مصطفی درایتی گفت: اگر کسی صادقانه با مردم حرف بزند، حتما حرف او اثرگذار خواهد بود. خیلی وقت‌ها بوده که مردم از کسی دلخور بوده‌اند اما وقتی صادقانه با آنان سخن گفته، روی مثبت به او نشان داده‌اند. آقای روحانی هم در آخرین‌ ماه‌های ریاست جمهوری خود است و خیلی از کارهایی که می‌شد انجام شود هم نشده است. بخشی از کارهایی که میخواست انجام دهم هم با مشخص مواجه شد. می‌دانید که عده زیادی هم که با او به دلایل مشخص مخالف بوده و فضا را علیه او مسموم میکنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب: روحانی به جای پاسخ دادن به رقبا با مردم صحبت کند/ خوشحالم که جای رئیس جمهور نیستم

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان بعد از دوشنبه مقابل دوربین خواهد نشست تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد. تجربه نشست‌های خبری و مصاحبه‌های تلویزیونی و حتی سخنرانی‌های او در هفت سال و اندی گذشته ثابت کرده که بخشی از زمان صرف تعریف از موفقیت‌های دولت که برای مردم ملموس هم نیست، می‌شود و بخشی دیگر نیز صرف تاختن به جریان رقیب و پاسخ دادن‌های از پشت تریبون عمومی. این در حالی است که در همه سال‌های گذشته از سوی سیاسیون به ویژه در جریان حامی دولت به روحانی توصیه شده که مردم را مخاطب قرار دهد، صادقانه سخن بگوید. از همان روز اول ریاست جمهوری روحانی تا کنون بارها و بارها از وی درخواست شده که اگر مانع و مشکلی بر سر تحقق وعده‌هایش وجود دارد خیلی شفاف بیان کرده و مردم را از آنکه کجای کار می‌لنگد باخبر کند. روحانی اما رویه دیگری پیش گرفته و به این توصیه‌ها توجه ندارد.


کارشناسان و متخصصان امر سیاست اما از توصیه مکرر دریغ نکرده و هچنان اصرار دارند که آقای روحانی ، چشم در چشم مردم واقعیات، مشکلات، موانع و هرچه هست و نیست را بگوید.


مصطفی ‌درایتی، عضو حزب اتحاد ملت گفت: «اگر آقای روحانی به خاطر اطلاع رسانی به مردم بنای برگزاری نشست خبری دارد، بهتر است که آنان را مخاطب قرار دهد و با آنان سخن بگوید. به نظر من در این شرایط صحبت با مردم موثرتر از صحبت با سایر نهادها است».


وی افزود: « نکته مهم‌تر این است که وقتی با مردم حرف می‌زند به گرفتاری‌ها مشکلاتی که مردم دارند، توجه کرده و روی مسائلی دست بگذارد که به آنان امید دهد و نگاه به آینده را مثبت کند. اینکه موفق شود یا نه بحث دیگری است اما حداقل بگوید که در این مسیر تلاش میکند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه اگر شما جای روحانی بودید به مردم چه می‌گفتید؟ گفت: «من اگر جای ایشان بود که البته از اینکه نیستم، خیلی خوشبختم؛ سعی می‌کردم بیشتر با مردم همدلی کرده و آنان را امیدوار کنم. البته نه به شکل واهی بلکه به صورت واقعی و عملی».


وی در پاسخ به اینکه آیا مردم بعد از این هفت سال و اندی که از ریاست جمهوری روحانی گذشته و مشکلات فعلی و نحوه تعامل دولت با مردم طی این مدت؛ گوش شنوا برای حرف‌های او است؟ گفت: « توجه داشته باشید که قدری اوضاع برای آقای روحانی مشبه شده و تا حدی هم خودش مقصر است. به نظر من اما اگر کسی صادقانه با مردم حرف بزند، حتما حرف او اثرگذار خواهد بود. خیلی وقت‌ها بوده که مردم از کسی دلخور بوده‌اند اما وقتی صادقانه با آنان سخن گفته، روی مثبت به او نشان داده‌اند. آقای روحانی هم در آخرین‌ ماه‌های ریاست جمهوری خود است و خیلی از کارهایی که می‌شد انجام شود هم نشده است. بخشی از کارهایی که میخواست انجام دهم هم با مشخص مواجه شد. می‌دانید که عده زیادی هم که با او به دلایل مشخص مخالف بوده و فضا را علیه او مسموم میکنند. همه این‌ها را باید در کنار هم دید». درایتی تاکید کرد: «با همه این‌ها اگر صادقانه با مردم حرف بزند، می‌تواند تاثیر مثبت بذارد».


وی افزود: « البته اینکه چنین رویکردی را انتخاب کند یا نه بحث دیگری است. به هرحال وقتی که فردی در مقام مسئولیت قرار گرفته و این همه مشکل برایش ایجاد می‌شود، احتمال دارد که عصبانی هم بشود. این عصبانیت سبب می‌شود که هر فرصتی که برای صحبت پیدا می‌کند را صرف پاسخگویی به رقبایی کند که مشکلات را ایجاد کرده و یا مسائلی که رئیس جمهور در آن مقصر نبوده را به گردن او انداخته‌اند.»

منبع: آزادی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر