کد خبر: 97591
A

کارشناس اصولگرا: هک شدن وزارت خزانه داری ایالات متحده که تعجب ندارد/ خودشان چطور «استاکس نت» درست می کنند؟

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: هک شدن وزارت خزانه داری آمریکا تعجب ندارد. زمانی که این نهاد تبدیل به اتاق جنگ علیه کشور‌های مختلف شده است و در آنجا بیش از بیست و چند کشور مختلف دنیا تحت تحریم‌های آمریکا جنگ و تروریست اقتصادی قرار می‌گیرند، طبیعی است که ...

کارشناس اصولگرا: هک شدن وزارت خزانه داری ایالات متحده که تعجب ندارد/ خودشان چطور «استاکس نت» درست می کنند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته رویترز در یکی از بخش‌های خبری خود مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده که مورد حمایت یک دولت خارجی بوده، اقدام به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات کرده است.
در همین راستا حساسیت و اهمیت این حمله سایبری تا جایی بود که باعث شد تا شورای امنیت ملی در کاخ سفید نشست اضطراری برگزارکند.
بر همین اساس سیدمصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل آمریکا در خصوص جزییات خبر منتشر شده توسط رویترز مبنی بر حمله سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا و احتمال وقوع آن از سوی دولتهای خارجی به خبرگزاری دانشجو گفت:

 
 
*وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل به اتاق جنگ اقتصادی علیه کشور‌های مختلف شده است
وی در این خصوص معتقد است:این اتفاق جای تعجب ندارد زمانی که وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل به اتاق جنگ علیه کشور‌های مختلف شده است و در آنجا بیش از بیست و چند کشور مختلف دنیا تحت تحریم‌های آمریکا جنگ و تروریست اقتصادی قرار می‌گیرند، طبیعی است که چنین اقدامات و حوادثی رخ دهد

*آمریکا  کشوری که جهان را سمت جنگ سایبری برد/ لذا نقش قربانی به خود نگیرد
وی ادامه داد: از سوی دیگر آمریکا اصلی‌ترین کشوری است که جهان را با استفاده از بدافزار استاکس نت از محیط امنیت سایبری به سوی جنگ سایبری هدایت کرده است طبیعتا هک وزارت خزانه داری ایالات متحده نیز اتفاقی است که در محیط امنیت بین الملل قابل تفسیر است که نتیجه سطح تنش و اقدامات خصومت آمیز آمریکا در بیش از یک دهه قبل بوده است.

خوش چشم با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اولین کشوری بودند که پای جنگ سایبری را به عرصه نهاد‌های بین المللی باز کردند، گفت: تقریبا از ۱۲ سال قبل خود آمریکایی‌ها با استفاده از استاکس نت این روند را به سطح جنگ سایبری انتقال دادند لذا هک شدن وزارت خزانه داری آمریکا اتفاقی جدید نیست که آمریکایی‌ها بخواهند مدعی قربانی شدن آن باشند.

این کارشناس مسائل آمریکا  خاطرنشان کرد: اساسا ایالات متحده هنوز به دنیا این توضیح را بدهکار است که چه طور به خودشان اجازه دادند ابزار و سلاح‌های مخربی مانند استاکس نت و انواع سلاح‌های مخرب دیگر جنگ‌های سایبری را علیه ایران استفاده کنند و دنیا را وارد عرصه جدیدتری از خصومت و جنگ کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر