کد خبر: 97594
A

منصور حقیقت پور: اردوغان شبیه گنجینه گندیده شده است/ ایران ارمنستان رامتجاوز می داند/ قره باغ برای آذربایجان است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم به شعرخوانی رجب طیب اردوغان واکنش نشان داد.

منصور حقیقت پور: اردوغان شبیه گنجینه گندیده شده است/ ایران ارمنستان رامتجاوز می داند/ قره باغ برای آذربایجان است

به گزارش دیده بان ایران؛ منصور حقیقت پور، کارشناس حوزه قفقاز با اشاره به شعرخوانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در باکو گفت: خیلی متاسف ام. آقای اردوغان دیگر سابقه گذشته خود را ندارد و شبیه گنجینه گندیده شده است. آقای اردوغان پیش از این دارای انگیزه برای مبارزه با اسرائیل و فردی بود که ارزش های اسلامی را رعایت می کرد که همسر محجبه نیز داشت اما امروز رفتارها و اقداماتی اخیر در خصوص کشتار مردم بی گناه سوریه و لبنان و اظهاراتی که در خصوص ایران مطرح کرده سبک و دون شان ایشان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم خطاب به اردوغان گفت: شما می دانید که ۱۷ شهر قفقاز در جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان متعلق به ایران بوده است. می دانید ۱۱ کیلومتری که به واسطه آن خود را به جمهوری آذربایجان می چسبانید برای ایران بوده و شاه ابلهی به نام رضا شاه در اختیار شما قرار داده! اگر قرار است ادعای ارضی و سرزمینی مطرح شود و تاریخ را زنده کنید ما خیلی از این حرف ها داریم بزنیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران قره باغ را متعلق به جمهوری آذربایجان و ارمنستان را نیز متجاوز می داند اما در مکانیزم بازگشت قره باغ به آذربایجان نباید ترتیبات امنیتی منطقه تحت الشعاع قرار گیرد و پای افراد غریبه به منطقه باز شود. مشکل آذربایجان و ارمنستان باید بر پایه آزادی قره باغ حل شود اما این به منزله ورود تروریست ها، اسرائیل و ترکیه به سطح منطقه نیست.

 

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر