کد خبر: 97655
A

شهربانو امانی: قالیباف از بهشت که نتوانست به پاستور برود، شاید از بهارستان توانست!

فعال سیاسی اصلاح طلب: دولت حسن روحانی در ایستگاه پایانی بسیار تحت‌فشار است. در این اثنا مجلس یازدهم در فرایندی شکل گرفت که با همه ادوار گذشته قوه‌مقننه فرق می‌کرد. به‌طوری که مشخصا رئیس مجلس که نتوانسته بود از بهشت به پاستور برسد، تلاش‌اش را به کار گرفته است تا مسیر بهارستان_ پاستور را طی کند. به همین دلیل منافع ملی در شرایطی که کشور بحران‌‌های زیادی دارد، کمرنگ شده و غالب تصمیم‌ها و رفتارهای مجلس‌نشینان در راستای انتخابات ۱۴۰۰ است.

شهربانو امانی: قالیباف از بهشت که نتوانست به پاستور برود، شاید از بهارستان توانست!

به گزارش دیده بان ایران؛  ۶ ماه تا انتخابات مهم ریاست‌جمهوری سیزدهم مانده است. انتخاباتی که به گواه بحران‌های متعدد موجود در کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و هرگونه سنگ‌اندازی و کارشکنی برای تحقق انسجام داخلی با هیچ عذر و بهانه‌ای توجیه نخواهد شد. به همین دلیل تحرکات افراطی مجلس یازدهم این روزها بهانه‌ای برای بحث و تحلیل‌هایی شده است که غالبا رفتار نمایندگان فعلی را هزینه‌ساز قلمداد می‌کنند.

 

شهربانو امانی، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در این‌باره اظهار داشت: وقتی نهادهای ملی کارکرد خود را از دست می‌دهند و دست‌اندکاران این نهادها جایگاه‌شان را سکوی پرش خود می‌دانند، طبیعی است امور از اصل خود خارج شده و در نتیجه اتفاق‌هایی می‌افتد که این روزها شاهدش هستیم. یکی از پدیده‌های هزینه‌ساز نظام مدیریتی کشور ما این است که از گذشته تا امروز، دولت‌های مستقر در اواخر دوره خود زیر تیغ تند و تیز و گاها غیرمنطقی و زیاده‌خواهی رقبا‌ قرار می‌گیرند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: در تداوم همین روند غلط دولت حسن روحانی در ایستگاه پایانی بسیار تحت‌فشار است. در این اثنا مجلس یازدهم در فرایندی شکل گرفت که با همه ادوار گذشته قوه‌مقننه فرق می‌کرد. به‌طوری که مشخصا رئیس مجلس که نتوانسته بود از بهشت به پاستور برسد، تلاش‌اش را به کار گرفته است تا مسیر بهارستان_ پاستور را طی کند. به همین دلیل منافع ملی در شرایطی که کشور بحران‌‌های زیادی دارد، کمرنگ شده و غالب تصمیم‌ها و رفتارهای مجلس‌نشینان در راستای انتخابات ۱۴۰۰ است. مخصوصا بعد از شکست ترامپ آقایان بیشتر به فکر افتادند تا در هر شرایطی به زعم خود برنده انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم شوند.

 

او تصریح کرد: از آنجایی که بهارستان‌نشینی نمایندگان فعلی هم محصول غیبت چهره‌های توانمند در انتخابات اسفندماه ۹۸ است و آنها تجربه و دانش کافی ندارند، دائما در حال «فرار به جلو» هستند که این حالت به‌طور آشکاری مصلحت کشور را کمرنگ کرده و مجلس به عنوان پایگاه انتخاباتی بعضی‌ها تبدیل شده است. به همین دلیل اثرات تحریم‌ها بیشتر از گذشته شده و سفره و توان مردم را محدودتر کرده است. همچنین این را هم باید در نظر داشت، بیش از ۷۵ درصد اشتغال کشور به بخش خدماتی تعلق دارد که تحت‌تاثیر شرایط کرونایی وضعیت نامطلوبی پیدا کرده است.

 

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: در چنین اوضاعی آنهایی که قبل از ترامپ هم برجام را در صحن مجلس آتش زده بودند و آرزوی پیروزی رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات را داشتند، برای اینکه از قافله عقب نمانند، به بایدن پیام‌هایی با این مضمون ارسال کرده‌اند اگر دولتی جدید روی کار بیاید، توافق عملی خواهد شد. همچنین گروهی از تندروها با اهمیت قائل نشدن برای منافع ملی، در زمین‌ آمریکا بازی و نسبت به آسایش مردم بی‌توجهی می‌کنند.


وی توضیح داد: گروهی به‌طور آشکاری به این علاقه‌مند هستند که مردم کمتری در انتخابات رای بدهند تا با عدم مشارکت بالا کاندیداهای خودشان را پیروز انتخابات ببینند و از این طریق مصالح جناحی و سیاسی‌شان را محقق کنند.

 

شهربانو امانی در پایان گفت: تحرکات هزینه‌ساز در حالی به کرات مشاهده می‌شود که ایران روزهای سختی دارد و برای گذر از موانع‌ بیش از هر مقطع دیگری به انسجام و همکاری همه سلیقه‌ها احتیاج داریم.

 

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر