کد خبر: 97675
A

حجت الاسلام مازنی: اصلاح طلبان از لاریجانی حمایت نمی کنند

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در رابطه با کاندیداتوری علی لاریجانی و احتمال حضور او در اردوگاه اصلاح طلبی تاکید کرد: لاریجانی خودش را در جبهه اصلاحات تعریف نمی کند ولی جزو اصولگرایانی است که طی یک دهه گذشته، مشی معتدلی داشته است.

حجت الاسلام مازنی: اصلاح طلبان از لاریجانی حمایت نمی کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ «احمد مازنی»، نماینده مجلس دهم، در رابطه با کاندیدای احتمالی جریان اصلاحات در انتخابات آتی و اسامی که هر روز بر آنها افزوده می شود، گفت: من فکر می کنم در این مرحله هنوز جریان اصلاحات به مصداق ورود نکرده و هنوز راجع به کاندیدای خاصی در احزاب اصلاح طلب، بحثی صورت نگرفته است. آنچه که به عنوان اولویت در جبهه اصلاحات مطرح است در درجه اول، اجماع اصلاح طلبان بر یک نهاد اجماع ساز است. بعد از اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات با استعفا موسوی لاری و عارف که در کل این شورا تجربه موفقی هم داشته حالت تعلیق پیدا کرده است،‌ الآن اولویت اول، انسجام احزاب اصلاح طلب در موضوع انتخابات است.

او افزود: موضوعی که بیشتر احزاب اصلاح طلب روی آن تأکید دارند پس از انسجام درون جبهه ای، تأکید بر این است که حتی الامکان کاندیدای اصلاح طلب معرفی کنند و فعلاً‌ جهت ها به این سمت است.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در رابطه با کاندیداتوری علی لاریجانی و احتمال حضور او در اردوگاه اصلاح طلبی تاکید کرد: لاریجانی خودش را در جبهه اصلاحات تعریف نمی کند ولی جزو اصولگرایانی است که طی یک دهه گذشته، مشی معتدلی داشته است؛ او به عنوان اصلاح طلب تعریف نمی شود ولی به عنوان یک چهره اصولگرای معتدل، تعریف می شود.

او در رابطه با رفتار اخیر تندروها در مجلس ادامه داد: ما در بین اصولگران افراد معتدل، منطقی و عاقل فراوان داریم که مشی آنها قابل دفاع است. در عین حال یک سری عناصر افراطی هستند که صدای آنها بلندتر است، این قشر تلاش می کند تا جامعه احساس کند هر چه نتیجه انتخابات باشد، تأثیری در زندگی، معیشت، در ارتباطات ایران با سایر کشورها و در توسعه سیاسی و اجتماعی ندارد. همانطور که دیدیم این عناصر تلاش کردند با کارشکنی و  با جنگ روانی که راه انداختند حضور مردم را در انتخابات به حداقل برسانند. 

مازنی افزود: اگر بخواهیم تمامیت ارضی ایران حفظ شود و جامعه ایران در مسیر توسعه قرار بگیرد و دستاوردهای یکصد ساله گذشته از مشروطه تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا امروز حفظ شود، ما غیر از صندوق رأی راهی نداریم.

نماینده پیشین مجلس در پایان گفت: از امروز تا انتخابات ۱۴۰۰ باید برای بحران بی اعتمادی مردم و احتمال عدم مشارکت آنها برای انتخابات چاره اندیشی کنیم، این مشکل هم برای اصلاح طلبان و هم برای اصولگرایان و هم برای کسانی که دل در گرو ایران دارند، یکسان است. 

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر