کد خبر: 97692
A

واعظ آشتیانی: دولت مسئول اجرای قانون است نه تفسیر آن/ آقای روحانی در این هفت سال به قدر کافی حاشیه ساخته!

فعال سیاسی اصولگرا می گوید: کلی‌گویی، در شان و شخصیت یک رئیس جمهور نیست.

واعظ آشتیانی: دولت مسئول اجرای قانون است نه تفسیر آن/ آقای روحانی در این هفت سال به قدر کافی حاشیه ساخته!

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان عصر دوشنبه در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اظهاراتی داشت که بدون واکنش نبود. مثلا مدعی شد که در هفت سال گذشته به همه وعده‌های خود عمل کرده است. یا اینکه هر جا و هر وقت لازم بوده از اختیارات خود از جمله نظارت بر اجرای قانون اساسی استفاده کرده است. او که این روزها مدام سرگرم تکه پرانی به سایر مسئولان است و هیچ کنایه و انتقاد آنان را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و به قول جهانگیری زبان الکنی هم ندارد، از رویکرد مبنی بر تعامل خود گفت و تاکید کرد که به برخی حواشی پاسخ نمی‌دهد چون وقت ندارد!


او همچنین از پاسخگوی صریح درباره اجرا یا عدم اجرای قانون اخیر مجلس در جهت لغو تحریم‌ها که با انتقادات فراوانی هم همراه بوده است، طفره رفت. در عوض گفت که این قانون را با تفسیر خود اجرا می‌کند. این گفته روحانی ابهاماتی جدیدی را به وجود آورد.


رسانه‌ها اما بیش از همه به همان بخشی از سخنان روحانی توجه کردند که از تحقق همه وعده‌هایش می‌گفت. امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به این ادعای رئیس جمهور گفت: « اینکه فردی به صورت کلی بگوید که همه چیز عالی است و من همه مطالبات مردم را عملی کرده‌ام، راحت است. کاش ایشان موضوعات را تفکیک می‌کردند و می گفتند که مثلا در کدام زمینه‌ها موفق بوده‌اند؟ رشد تولید، حمایت از صنایع، تولید ناخالص داخلی، اشتغال، رفاه اجتماعی، نظارت و مدیریت در عرصه عرضه کالا، حل مشکلات صادارات، کاهش میزان واردات، ممانعت از قاچاق کالا و ... همه موضوعاتی است که به صورت مجزا می‌شد و باید درباره آن سخن گفته می‌شد تا معلوم شود که دولت واقعا چقدر موفق بوده و به وعده‌های خود عمل کرده است. اگر آقای رئیس جمهور با عدد رقم و حتی با اشاره به این موضوعات می‌پرداختند، قابل قبول بود اما اینکه کلی‌گویی کنند، در شان و شخصیت یک رئیس جمهور نیست».


وی تاکید کرد: « وقتی این طور صحبت می‌کنند، بحث اعتماد سازی اجتماعی در کجا قرا می‌گیرد؟ مردم وقتی جامعه و اطراف خود را با گفته‌های آقای رئیس جمهور تطبیق می‌دهند شاهد فاصله فاحشی بین عمل و گفتار وجود دارد و این موجب لطمه به اعتماد عمومی است».


واعظ آشتیانی در واکنش به بخش دیگری از سخنان روحانی مبنی بر اینکه دولت قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را با تفسیر خود اجرا خواهد کرد؛ گفت: « قانون قابل تفسیر نیست و این رویه می‌تواند رویه بسیاری خطرناکی برای دولت‌های آینده باشد. مدیریت مسائل یک بحث است و اینکه خودمان تفسیر می‌کنیم بحث دیگری است. این نشان می‌دهد که مشاوران رئیس جمهور در حوزه مسائل قانونی به او اطلاعات درستی نداده‌اند. همان طور که از نام این قوه مشخص است، مجریه است. قانون تصویب شده و مراحل قانونی آن طی می‌شود. دولت نیز اگر نسبت به قانون موضع و مشکلی دارد، می‌تواند لایحه بدهند اما اینکه بگویند ما اجرا می‌کنیم اما با تفسیر خودمان، رفتار خوبی نیست. توجه داشته باشید که این سخنان رئیس جمهور بعد بین‌المللی هم دارد و آنان بر اساس این صحبت‌ها فکر کرده و راهکار پیدا می‌کنند».


وی افزود: «ای کاش آقای رئیس جمهور که حقوق‌دان هستند و از روز اول مدعی شدند که تابع قانون بوده و رقبای خود را به چیزهای دیگر متهم کردند؛ پایبند به حرف خود می‌ماندند زیرا یکی از مطالبات مردم همواره اجرای مر قانون است».


این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره سخنان و موضع روحانی درباره تعامل با قوا و اینکه پاسخ حاشیه‌ها را نمی‌دهند چون وقت ندارند؛ گفت: « آقای روحانی در این هفت سال هم به اندازه کافی به حواشی پاسخ داده و هم خودشان تولید حاشیه کرده و دیگران را وادار به پاسخ دادن کردند. در واقع تا کنون به قدر کافی سرگرمی سیاسی فراهم کرده‌اند و طبیعی است که در این چند ماه باقی مانده دیگر رمقی برای پاسخگویی ندارد. البته پاسخ دادن به مطالبات مردم که ایشان اسمش را حواشی می‌گذارند».


وی تصریح کرد: « مطالبات مردم روی زمین مانده اما آقای روحانی این طور فکر نمی‌کند. بهتر است ایشان بگویند که تعامل یعنی چی؟ آیا اینکه مجلس دست بسته در اختیار دولت قرار بگیرد، به معنی تعامل است؟ تعامل وقتی ایجاد می‌شود که همه قوا و نهادها در جهت استیفای حقوق مردم عمل کنند. مثلا ما امروز در سطح کشور یک مدیریت منسجم برای مهار قیمت‌های افسارگسیخته نداریم. اگر احیانا مجلس موضعی در این خصوص بگیرد، تعامل را برهم زده است؟! یا اگر در موضوعاتی مثل نوسانات نرخ ارز و طلا ورود کند، تعامل برهم خورده است؟ یعنی هر اعتراض و نقدی به معنی نقض تعامل است؟ قطعا اینطور نیست.

منبع: ازادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر