کد خبر: 97748
A

دری نجف آبادی: ایرانیان از ابتدای اسلام با تمام وجود به اسلام وفادار بودند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کادر درمان با تمام وجود به صحنه سلامت کشور وارد شده اند و این خدمات با پول قابل قیاس نیست.

دری نجف آبادی:  ایرانیان از ابتدای اسلام با تمام وجود  به اسلام وفادار بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ۲۷ آذرماه در دیدار با اعضای مجمع خیرین سلامت استان مرکزی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت، اظهار کرد: نعمت سلامت و نعمت ایمان و ولایت، نعمات ویژه خداوند هستند و اگر سلامت نباشد قطعا بستر برای فیوضات بعدی مانند ایمان، اعتقاد، ایثار، انسانیت و پرورش فضیلت ها فراهم نمی شود، به همین دلیل سلامت رکن اساسی است که در فرهنگ دینی به این نعمت بسیار تاکید شده است.

وی تصریح کرد: فقر مادی با سلامت بدن قابل جبران است، اما فقر روحی انسان را بی تکیه گاه می کند و مسلما با فراهم شدن سلامت روحی و روانی و جسمی، بستر برای تحولات عظیم روحی و معنوی آماده می شود، به همین دلیل سلامت بستر بسیار مقدسی برای معنویات است.

دری نجف آبادی با اشاره به راه های مختلف احیای انسان ها، افزود: امروز تلاش کادر درمان در بیمارستان ها در مواجهه با ویروس کرونا در واقع مصداق نجات و احیای انسانهاست، اما بالاتر از این، نجات معنوی انسان هاست.

وی به شهادت دانشمندان هسته ای اشاره کرد و گفت: نجات افراد از چنگال دشمن و چاله های سیاه نفاق و نفوذ و ... در واقع به مفهوم احیای انسانهاست و خیرین سلامت نیز در اردوگاه عظیم احیای انسان ها فعالند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه خیرین سلامت فارغ از مسائل مالی صادقانه به حیات انسانیت خدمت می کنند، گفت: همانطور که شهدای ما جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، خیرین سلامت و کادر درمانی و پزشکی نیز در طول ۱۰ ماه اخیر در مبارزه با کرونا همه وجودشان را به صحنه آوردند. همه کشور صحنه مبارزه با بیماری و دفاع از سلامت شده است و این خدمات و نجات یک انسان با پول قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: کادر درمان امروز به عنوان پیشقراول و خیرین سلامت به عنوان پشتیبان کادر درمان در جبهه سلامت در حال خدمتند. در روزهای ابتدایی شیوع کرونا با کمبود اکسیژن روبرو بودیم، اما خیرین تلاش کردند که با توان مالی خود در صدد رفع نیازها برآیند و امروز اهمیت و ارزش جبهه سلامت کمتر از جبهه دیروز و مقابله با صدام و صدامیان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص احداث بیمارستان آیت الله خوانساری توسط مجمع خیرین سلامت، افزود: در این روزهای کرونایی در واقع این بیمارستان به داد حوزه بهداشت و درمان استان رسید و کار با کیفیت مطلوب و هزینه مناسب در حال انجام است. در نقطه مقابل در ساخت بیمارستان ولیعصر با چالش روبرو شده ایم و امیدواریم به زودی پیمانکار مناسب انتخاب شود و باری از دوش استان و حوزه سلامت برداشته شود و این بیمارستان در اسرع وقت به بهره برداری برسد و خلاءهای موجود را پر کند.

وی با اشاره به بیمارستان در حال ساخت ساوه، گفت: در این شهرستان ۱۴۰۰ مترمربع فضا آمده کرده ایم که امکانات خوبی ارائه خواهد کرد. با توجه به امکانات حوزه سلامت در کشور باید مراقبت ورود بیماری کرونا به کشور باشیم به طوری که افرادی که وارد می شوند قرنطینه شوند و سپس اجازه ورود به جامعه را بدهیم.

دری نجف آبادی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تسری ویروس به دیگر افراد، به ولادت حضرت زینب اشاره و از تلاش پرستاران قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: بین مسجد، دانشگاه و خانه یک پیوند محکم برقرار است که محور این پیوند رسول اکرم(ص) است و ایرانیان از ابتدای اسلام با تمام وجود وفادار به اسلام، اهل بیت(ع) و قرآن بوده اند و در واقع شهید سلیمانی ها و فخری زاده ها در فضای این پیوند پرورش یافته اند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: ایران سرزمین بزرگان تاریخ و استان مرکزی خطه مشاهیر و مفاخر و ۶۲۰۰ شهید بوده و خواهد بود و باید قدر این ظرفیت را دانست.

در این جلسه محسن ابدال رئیس مجمع خیرین سلامت استان نیز با اشاره به فعالیت گسترده مجمع در استان، اظهار کرد: در حال حاضر در تمام شهرستان های استان به غیر از شازند شعبه مجمع فعال است.

وی با اشاره به اینکه مجمع در بیمارستان آیت الله خوانساری فعال است و حتی بیمارستان امیرکبیر نیز درخواست فعالیت و تشکیل شعبه مجمع را دارد، گفت: در سال گذشته، غیر از کمک های حوزه کرونا ۱۴ میلیارد تومان توسط خیرین سلامت استان کمک شده و در حوزه ویروس کرونا نیز ۱۵ میلیارد تومان کمک شده است.

در این جلسه رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی فاز سوم بیمارستان، گفت: فاز سوم ۴۵۰۰ مترمربع وسعت دارد که تاکنون ۱۰۰ درصد اسکلت آن احداث شده است، همچنین در سال جاری نیز ۸۶۴ میلیون تومان لوازم و تجهیزات خریداری شده است.

همتی افزود: از ابتدای سال تاکنون سه مرحله کمک های مومنانه به خانواده بیمارانی سرطانی صورت گرفته است که هر بسته حمایتی معادل ۴۰۰ هزار تومان ارزش داشته است، همچنین به میزان ۱۲۰ میلیون تومان هزینه درمان جهت خرید دارو و رفع مشکلات بیماران، مساعدت صورت گرفته است و در حوزه کرونا نیز انواع کمک ها مانند تهیه ماسک n95، ملحفه، لباس حفاظت شخصی و ... صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر