کد خبر: 97751
A

نماینده مجلس: دولت با ۸۰ لایحه ای که فرستاده به دنبال سرگرم کردن مجلس است/ مجلس که بازیچه دست دولت نیست

عنابستانی گفت: کلاً دولت حدود ۸۰ لایحه به مجلس ارائه داده که هیچکدام از آنها لوایح اقتصادی و معیشتی نیستند و بیشتر برای سرگرم کردن مجلس است.

نماینده مجلس: دولت با ۸۰ لایحه ای که فرستاده به دنبال سرگرم کردن مجلس است/  مجلس که بازیچه دست دولت نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، گفت: کلاً دولت حدود ۸۰ لایحه به مجلس ارائه داده که هیچکدام از آنها لوایح اقتصادی و معیشتی نیستند و بیشتر برای سرگرم کردن مجلس است تا سر نمایندگان گرم شود و دولت هر کاری که می‌خواهد به دور از چشمان نظارتی مجلس انجام دهد.

وی افزود:آقای روحانی با فرافکنی و ایجاد حواشی برای مجلس یازدهم درصدد مقصر جلوه دادن پارلمان در بروز مشکلات اقتصادی است و می‌خواهد با عوام‌فریبی به مردم بگوید من به مجلس لایحه ارائه می‌دهم اما نمایندگان هیچ اهمیتی برای آن قائل نیستند؛ در صورت‌که دولت یک لایحه برای کمک به معیشت مردم به مجلس ارائه نداده است. مثلاً یکی از این لوایحی که دولت ارائه داده در خصوص لایحه موافقتنامه حمل‌ونقل میان ایران و سوئیس یکی از این لوایح است! آیا این لایحه کمکی به معیشت مردم می‌کند؟ از این دست لوایح زیاد است که فقط وقت مجلس را در جنگ اقتصادی دشمن تلف می‌کند.

عنابستانی با بیان اینکه دولت برای سامان‌دهی به وضعیت بازار ارز، خودرو، طلا و مسکن یک لایحه عملیاتی ارائه دهد، قطعاً نمایندگان شبانه‌روز برای تصویب آن کار خواهند، گفت: امار دریغ از اینکه دولت یک لایحه در این حوزه به ما ارائه دهد. حتی طرحی با طرحی در خصوص معیشت مردم است مخالفت می‌کند و می‌گوید آن را قبول ندارد، مگر دولت در جایگاهی است که به خود اجازه دهد قانون و مصوبات مجلس را اجرا نکند. دولت نمی‌تواند قانون را زیر پا بگذارد.او مجری قانون است و باید مُر قانون را به جا آورد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس چندین ماه در خصوص طرح تأمین کالاهای اساسی جلساتی را برگزار کرد و از نمایدگان دولت هم کسب نظر کرد که موافق این طرح بودند، اما به یکباره در صحن مجلس و در روز رأی‌گیری اعلام کردند با این طرح مشکل دارند. مجلس که بازیچه دست دولت نیست. هرچقدر ما برای همکاری و تعامل با دولت پیش‌قدم می‌شویم، او از ما فاصله می‌گیرد و مجلس را تخریب می‌کند. چنین رفتارهایی موجب شادی دشمنان است و از دولت انتظار داریم از حواشی و فرافکنی دست بردارد و این چند ماه باقی‌مانده از دوره‌اش را هم صرف مسائل اساسی کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر