کد خبر: 97774
A

پاسخ دفتر آیت الله سیستانی به شایعات فضای مجازی درخصوص دعوت از "زم"+ متن پاسخ

در پی نشر گسترده شایعاتی در فضای مجازی که روح الله زم با نامه ای که نام و مهر دفتر آیت الله العظمی سیستانی را داشته به عراق دعوت شده است، دفتر آیت الله سیستانی در نجف اشرف به این پرسش خصوص پاسخ داد.

پاسخ دفتر آیت الله سیستانی به شایعات فضای مجازی درخصوص دعوت از "زم"+ متن پاسخ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پی نشر گسترده شایعاتی در فضای مجازی که روح الله زم با نامه ای که نام و مهر دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی را داشته به عراق دعوت شده است، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف به پرسش یکی از مومنین در این خصوص پاسخ داد.

 متن پاسخ دفتر این مرجع تقلید به این شرح است:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

بارها اعلام نمودیم که دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق و نقشی در دستگیری ایشان نداشته است.

و پس از انتشار ادعای سوء استفاده از نام آقای سیستانی برای کشاندن ایشان به عراق، در تماس با مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، از آنان خواسته شد توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند، و بر این درخواست مکررا تاکید شد، و در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ آقای شهرستانی نماینده آقای سیستانی و رئیس دفترشان در قم – طبق دستور ایشان – با آقای رئیسی ریاست قوه قضائیه ملاقات و موضوع را پیگیری نمودند.

در نهایت: مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوء استفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می شود. و بنابر آن زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات ایشان را منتفی دانستند.

 

منبع:شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر