کد خبر: 97814
A

دیدارهای انتخاباتی «سیدمحمد خاتمی» آغاز شده است؟

عضو شورای هماهنگی اصلاحات گفت: نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان با اظهارنظر خاتمی و اعمال نظرات او رسمی و نهایی می‌شود.

دیدارهای انتخاباتی «سیدمحمد خاتمی» آغاز شده است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ علی باقری، عضو شورای هماهنگی اصلاحات، درباره سازوکار اخیر اصلاح‌طلبان برای اجماع در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: به هر حال برخی ابعاد جمع بندی نهایی شورای هماهنگی، درباره ترکیب و چگونگی شکل گیری نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان منتشر شده است. این نهاد ترکیبی از احزاب سیاسی است که از مشورت شخصیت‌های حقیقی ملی و شناخته شده، بهره می برند و این‌ها با هدایت و تایید خاتمی، مجموعه فوق، پکیج نهاد اجماع ساز را شکل می دهند. البته این جمع بندی مقرر بوده همچنان برقرار است و جزییات آن پس از اظهارنظر خاتمی و اعمال نظرات احتمالی او نهایی می‌شود و در نتیجه به شکل رسمی، منتشر خواهد شد.

 

او افزود: در خصوص این مصوبه، به طور کلی، قرار این  است گزارشی به خاتمی داده شود و پس از تایید و دریافت نظر او، این مصوبه، رسمیت پیدا کند.

 

باقری در پاسخ به این پرسش که این مجموعه تا چه حد می‌تواند در ایجاد اجماع و شکل دهی یک حرکت هماهنگ بین اصلاح طلبان در چند ماه آینده و انتخابات ریاست جمهوریِ پیش رو موفق باشد، تصریح کرد: بنده به کارآمدی این نهاد امیدوارم چراکه به هر حال اضلاع مختلف موثر بر جریان بزرگ اصلاحات، اعم از احزاب، برخی شخصیت های ملیِ غیرحزبی و حقیقی و به ویژه ضلع سوم، شخص خاتمی به عنوان رهبر معنوی جریان اصلاحات در این نهاد حضور دارند.

 

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: از این رو به نظر می‌رسد، این ترکیب، ترکیب متناسب و کاملی است که می‌توان به آن امیدوار بود. به ویژه اینکه با رفع نواقص دوره‌های گذشته شورای عالی سیاست گذاری از جمله بحث‌های ساختاری که  اکنون تا حدودی در حال برطرف شدن است، بتواند نقش موثر خودش را در چند ماه آینده، پس از اینکه تشکیل شد، ادامه دهد.


 مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا خاتمی این نهاد اجماع ساز ۱۰+ ۳۰ را تایید کرده یا خیر؟ اظهار کرد:  تا جایی که بنده اطلاع دارم این موضوع با خاتمی در میان گذاشته شده است. به بیانی دیگر خاتمی در این باره اطلاعاتی به صورت کلی دارند، منتهی آن جلسه رسمی که نمایندگان شورای هماهنگی به صورت رسمی و حضوری، موضوع را باید با خاتمی در میان بگذارند و به نوعی این موضوع، رسمیت پیدا کند تا جایی که مطلع هستم، هنوز رخ نداده است.

 

او درباره این جلسه عنوان کرد: نمی‌دانم در جلسه آینده حضور دارم یا خیر. حال اینکه همه اعضای شورای هماهنگی یا ترکیب دیگری خدمت خاتمی بروند، مشخص نیست چراکه با توجه به وضعیت موجود کرونا، محدودیت‌هایی وجود دارد. به هر حال اینکه چه کسی از اعضای شورای هماهنگی اصلاحات در جلسه با خاتمی حضور پیدا کند چندان مهم نیست. این جلسه علی القاعده در روزهای آینده با حضور جمعی از شورای هماهنگی، اتفاق خواهد افتاد.

 

منبع: برنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر