کد خبر: 97823
A

دلخوش: لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیازمند اصلاحات زیادی است/ مجلس هم نمی تواند تغییراتی اساسی در لایحه ایجاد کند

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن اینکه معتقد است تحقق بسیاری از پیش بینی های دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دشوار است بر همین اساس این لایحه را نیازمند اصلاحات بسیار می داند.

دلخوش: لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیازمند اصلاحات زیادی است/  مجلس هم نمی تواند تغییراتی اساسی در لایحه ایجاد کند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید کاظم دلخوش اباتری با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: در بودجه کشور ما نفت حرف اول می زند در این لایحه نیز در این حوزه دو میلیون و ۳۰۰ هزاربشکه در نظر گرفته شده است،اما در این شرایطی که ما نمی توانیم نفتی بفروشیم مجلس باید برای آن چاره ای بیندیشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس عنوان کرد: این دولت هم نهایتا تا چند ماه دیگر بر سرکار است قرار است دولت بعدی سر کار بیاید،به همین دلیل باید بررسی شود آیا می توان بودجه را سه دوازدهم یا دو دوازدهم نوشت یا خیر، اما به نظر من این امر مقدور نیست چرا که دولت بعدی تا کارهای اولیه خود را انجام دهد زمان بر است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: با توجه به این شرایط تنظیم و بررسی بودجه سخت شده است، موضوع مالیات، موضوع بودجه شرکت های عمومی و درآمد نفت از مواردی است که به آنگونه که قید شده قابل تحقق نیست، از سوی دیگر تحقق و تامین درصد افزایش حقوق کارکنان بخش های مختلف، یارانه پیش بینی شده و تامین امکانات جامعه و تحقق اهداف آموزشی و پروژه های عمرانی مربوط به آموزش و پروش به عقیده من خیلی سخت است.

وی اضافه کرد: باید منتظر تصمیم مجلس باشیم،این مواردی که بیان کردم کار ما را در مجلس سخت کرده است، در واقع این لایحه نیازمند اصلاحات زیادی است ولی مجلس هم نمی تواند تغییراتی اساسی در لایحه ایجاد کند و همین موضوع میان مجلس و شورای نگهبان مشکل ایجاد خواهد کرد چرا که این لایحه نباید به طرح تبدیل شود، باید منتظر باشیم و ببینیم که نگاه شورای نگهبان در خصوص عاقبت این لایحه چه خواهد بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر