کد خبر: 97864
A

مقتدایی: رئیس جمهور وعده‌های نسیه‌اش را نقد کند

نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور وعده‌های نسیه‌ای که در سال‌های گذشته به مردم داده باید در فرصت باقیمانده نقد کند و در گزارش پایانی کار خود وعده‌های انجام‌شده را گزارش دهد نه وعده‌های داده شده را.

مقتدایی: رئیس جمهور وعده‌های نسیه‌اش را نقد کند

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها گفت: فرمایشات و توصیه‌های رهبری عزیز یک بسته جامع و کامل و دارای اجزاء مختلف است که وحدت و یکپارچگی، توجه به محرومان، قوی شدن با تکیه بر توان داخلی و... از جمله اجزاء آن است.

وی افزود: این که عده‌ای تنها بخشی از فرمایشات رهبری را مدنظر قرار دهند و نسبت به مابقی فرمایشات ایشان غفلت داشته باشند، بدانند که این رویکرد آنان جز خسران را به دنبال نخواهد داشت.

نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب در اولویت دادن بر بی اثر کردن و خنثی کردن تحریم‌هاست؛ چراکه این رویکرد نگاهش به درون و استفاده از ظرفیت‌‌های داخلی است. برعکس موضوع رفع تحریم‌ها که نگاهش به خارج و تمنا کردن این موضوع از خارجی‌هاست.

مقتدایی خاطرنشان کرد: همواره باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که ما به خاطر  حفظ استقلال‌مان و قطع کردن دست بیگانگان از منابع کشور انقلاب کرده‌ایم و آنها هیچ‌گاه این استقلال خواهی ما را برنمی‌تابند و طبیعی است که در رفع تحریم‌ها با ما همکاری و همراهی نکنند.

وی افزود: آمریکا و اروپا، ایران قرن نوزده را می‌خواهند که هر وقت دلشان خواست به این کشور بیایند و هر کاری که خواستند بکنند و هر وقت هم خواستند بروند.

نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای روحانی و دولت وی باید بدانند با مجموعه‌ای از وعده‌های نسیه که به مردم دادند روبرو هستند که باید در  چند ماه باقیمانده این وعده‌های نسیه را نقد کنند. وعده‌هایی که در 7 سال و نیم گذشته محقق نشدند و دولت در این 7 ماه باقیمانده باید آنها را نقد کند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: آقای روحانی در ماجرای برجام وعده‌هایی به مردم داد که محقق نشده و در این فرصت کوتاه باقیمانده باید آنها را محقق کند.

وی افزود: عملکرد آقای روحانی و دولت وی باید به گونه‌ای باشد که در روز پایانی گزارشی که ارائه می‌دهد، گزارش از وعده‌های تحقق یافته باشد و نه وعده‌های داده شده.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر