کد خبر: 97910
A

در پاسخ به مدیرمسئول روزنامه جوان/ امام خمینی(ره): اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین‌‎ ‌‏میرود

مروری بر بخشی از فرمایشات امام خمینی به خوبی نشان می‌دهد آیا گنجی و حامیان ورود نظامی‌ها به انتخابات درست میگویند یا -ان‌شاءالله از روی ناآگاهی- دست به تحریفی خطرناک زده‌اند.در ادامه بخشی از فرمایشات امام خمینی را مرور می‌کنیم تا ببینیم آیا ایشان سپاه را در ردیف قوای مسلحه و نظامی میدانستند یا خیر!

در پاسخ به مدیرمسئول روزنامه جوان/ امام خمینی(ره): اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین‌‎ ‌‏میرود

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان که آن را ارگان مکتوب یا دست‌کم روزنامه منسوب به سپاه پاسداران می‌دانند در خصوص دیدگاه رهبر فقید و بنیانگذار انقلاب اسلامی امروز در این روزنامه پیرامون کاندیداهای سپاهی انتخابات آتی نوشته:«می‌گویند مردم به نظامیان رأی نمی‌دهند و از سوی دیگر احساس خطر می‌کنند و سازوکار حقوقی ورود نظامیان به انتخابات را نیز مخفی می‌کنند. بدون تردید منظور آنان از نظامیان سپاهیان است، چه سپاهیانی که قبلاً در سپاه بوده‌اند و چه آنان که بخواهند اکنون استعفا دهند و وارد انتخابات شوند. خوشبختانه هردو طیف از نسل اول سپاه هستند. درست است که به جهت حقوقی نظامی‌اند، اما از جهت رفتار و منش کمتر کسی سپاهیان را نظامی به معنی عرفی آن می‌داند. امام به آنان «نظامیان» نمیگفت. براساس آنچه از امام به‌صورت مکتوب مانده است، به سپاهیان میگفت، شما «سالک و موحد»، «مجاهد فی‌سبیل‌الله»، «پرچم‌داران عزت مسلمین»، «سپر حوادث کشور»، «همسنگر شهیدان»، «پیشکسوتان جهاد و شهادت» و... هستید»

مراجعه به بیانات و مکتوبات امام خمینی(ره) بهترین راه برای تشخیص این ادعای گنجی است که آیا ایشان به سپاه عنوان نظامی اطلاق میکردند یا خیر.آنچه امروز برخی از آن به «تحریف» یاد میکنند و میکوشند تا این خطر را مثل موضوع «نفوذ» به درگیری‌ها و جهت‌گیری های سیاسی خود تقلیل دهند دقیقا همین‌جا رخ می‌نمایاند جایی که با وجود توصیه‌ها و سفارشات شفاف امام خمینی(ره) شیوه و سلک ایشان مورد تحریف قرار میگیرد. 

مروری بر بخشی از فرمایشات امام خمینی به خوبی نشان می‌دهد آیا گنجی و حامیان ورود نظامی‌ها به انتخابات درست میگویند یا -ان‌شاءالله از روی ناآگاهی- دست به تحریفی خطرناک زده‌اند.در ادامه بخشی از فرمایشات امام خمینی را مرور می‌کنیم تا ببینیم آیا ایشان سپاه را در ردیف قوای مسلحه و نظامی میدانستند یا خیر :

سفارش اکید من این است که افراد برحسب تکلیف شرعی و‌‎ ‌‌مصالح جامعه در سپاه و ارتش توجه به مسائل داشته باشند و از گروهگرایی و تفرقه‌‎ ‌‌شدیداً احتراز کنند.‌(۲۴ بهمن ۶۱)

از تمام قوای مسلحه ـ چه ارتش و چه سپاه‌‎ ‌‌پاسداران و چه ژاندارمری و چه شهربانی و چه بسیج و همه ـ تشکر کنم که در این موقع‌‎ ‌‌حساس همۀ آنها با هم مشغول فداکاری هستند، و برای اسلام خدمتگزار هستند.(۲۲ آذر ۵۹)

‌‌

‌‌جناب آقای محسن رضایی‌

‌‌ شما را به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می نمایم‌‎[1]‌‌ تا با تعهد و‌‎ ‌‌مسئولیت کامل وظایف محول را انجام داده و در هماهنگی با سایر نیروهای مسلح‌‎ ‌‌جدیت نمایید. بدیهی است که کلیۀ پاسداران با تبعیت از فرماندهی در حفظ استقلال و‌‎ ‌‌انتظام کوشا می باشند. توفیقات جنابعالی را در این امر خواستارم.‌(۲۰ شهریور ۶۰)

جناب حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه ای رئیس محترم جمهوری اسلامی‌‎ ‌‌ـ دامت افاضاته‌

‌‌ نظر به نقش مؤثر و مهم نیروهای مسلح جمهوری در دفاع از کشور و جمهوری‌‎ ‌‌اسلامی و لزوم اهتمام واشراف هر چه بیشتر وهمه جانبه بر آنها، و با توجه به تعهد و‌‎ ‌‌بصیرت و علاقۀ جنابعالی به امور این نیروها، به آن جناب مأموریت میدهم که از طرف‌‎ ‌‌اینجانب کلیۀ اقدامات لازم را برای تمشیت امور ارتش و سپاه انجام داده و اهم امور را به‌‎ ‌‌اینجانب گزارش دهید.‌‎[1]‌‌ ان شاءالله تعالی موفق و مؤید باشید.‌(۱۵ فروردین ۶۲)

نامه محمدی عراقی، جانشین نمایندگی حضرت امام در سپاه پاسداران به امام و پاسخ ایشان: با فرا رسیدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و امر مؤید حضرتعالی در مورد عدم ورود‌‎ ‌‌نیروهای مسلح در مناقشات سیاسی استدعا دارم به دلیل ابهاماتی که برای بعضی برادران پیش آمده‌‎ ‌‌است، در صورت امکان پاسخ دو سؤال ذیل را مرقوم فرمایید:1ـ مسئولیت رسیدگی به مسئلۀ عدم‌‎ ‌‌ورود نیروهای سپاه و بسیج در مناقشات سیاسی بر اساس حکم حضرتعالی بر عهدۀ نمایندۀ حضرتعالی‌‎ ‌‌و شورایعالی سپاه بوده است. آیا اینجانب به عنوان جانشین نمایندگی حضرتعالی در مورد رسیدگی به‌‎ ‌‌تخلفات در امر انتخابات که مصداق روشن عدم ورود در مناقشات سیاسی است مسئولیتی دارم یا خیر؟‌‎ ‌‌2ـ آیا این حکم، خاص سپاه کشوری (سپاه قدیم) است یا شامل نیروهای سه گانۀ سپاه که به امر‌‎ ‌‌حضرتعالی تشکیل شده است نیز می باشد؟ با دعای طول عمر حضرت امام و پیروزی کامل سپاه اسلام. ‌

‌‌بسمه تعالی‌

‌‌ در مورد مسئلۀ اول جنابعالی مسئول میباشید. و در مورد دوم،حکم شامل همۀ سپاه ـ‌‎ ‌‌سپاه قدیم و نیروهای سه گانۀ سپاه می باشد.‌(۱۹ بهمن ۶۶)

این قوای انتظامی، اعم از سپاه پاسداران و‌‎ ‌‌ژاندارمری و ارتش و دیگران، باید خودشان را با اسلام منطبق کنند.(۲۸ تیر ۵۹)

اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین‌‎ ‌‌میرود.


منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر