کد خبر: 97920
A

عقب‌نشینی قالیباف از طرح مساله‌دار مجلس انقلابی/ فضا را برای ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری محدود نکنیم!

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از محدود کردن ثبت نام افراد در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت که مجلس فقط وضعیت نابسامان پیش از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را ساماندهی می‌کند.

عقب‌نشینی قالیباف از طرح مساله‌دار مجلس انقلابی/ فضا را برای ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری محدود نکنیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اخطار علیرضا سلیمی عضو هیئت رییسه مجلس گفت: باید توجه داشت که موارد مصوب در قانون مربوط به تشخیص صلاحیت افراد نیست بلکه این موارد فقط برای ثبت‌نام افراد در انتخابات است. پیش از این هر کس که سواد خواندن و نوشتن داشت در انتخابات ثبت‌نام می‌کرد و این قانون برای ساماندهی این مسئله است.

وی افزود: نباید فضا را محدود و تنگ کرد چرا که ما در این قانون کار تشخیص صلاحیت را انجام نمی‌دهیم. البته چون به مسئله کلانشهرها اشاره کردید باید عنوان کنم که کلانشهر در وزارت کشور دارای تعریف است و شهرهایی که بالای یک میلیون جمعیت دارند کلانشهر محسوب می‌شوند. در مورد معاونین هم رفع ابهام صورت گرفته است.

قالیباف خاطرنشان کرد: محدود کردن شرایط ثبت‌نام چه ضرورتی دارد، تشخیص صلاحیت افراد پس از ثبت‌نام به عهده شورای نگهبان است و مجلس فقط وضعیت نابسامان پیش از ثبت‌نام را ساماندهی می‌کند. لذا باید اجازه دهیم افراد بیشتری در این چارچوب بتوانند ثبت‌نام کنند.

سلیمی در اخطاری گفته بود که قانون نباید دارای ابهام باشد. در بند (ب) و (چ) ماده (1) اصلاح قانون انتخابات شاهد ابهام در قانون‌گذاری هستیم؛ آیا در تصویب بند (ب) مربوط به معاونین قوا، مقصود معاونین رئیس قوا مانند معاونین قوانین یا نظارت در مجلس است یا نواب رئیس؟ بند (چ) نیز مشخص نکرده است که مقصود از کلانشهر چه شهرهایی است؛ کلانشهر یک واژه کلی است که نباید در قانون بیاید لذا درخواست دارم در این موارد رفع ابهام صورت گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر