کد خبر: 97952
A

مشرق نیوز: عبدا... رمضانزاده از داخل کشور برای «داعش» پیام می فرستد

مشرق نیوز می نویسد: منظور رمضانزاده از "گروه‌های نیابتی" گروه‌های مقاومت منطقه اعم از حزب‌ا...، فاطمیون، نجبا و غیره نیز هست که هریک بعنوان یک بازوی محور مقاومت و برای تأمین امنیت مردم منطقه در حال جهاد هستند.

مشرق نیوز: عبدا... رمضانزاده از داخل کشور برای «داعش» پیام می فرستد

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت مشرق نیوز وابسته به برخی گروهای خاص در مطلبی با اشاره به مطلب اخیر عبدالله رمضانزاده نوشت: عبدا... رمضانزاده، با تأکید بر اینکه دستیابی به اهداف متصور-اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها- از مذاکره ایران با آمریکا مستلزم سامان یافتن "سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران" است، پیشنهادات عجیبی را در این رابطه مطرح کرده است.

در بخشی از یادداشت او می‌خوانیم: این نوشته بر آن است که ایران، برای پیشبرد اهداف و منافع ملی باید ساماندهی جدید در روابط خود با قدرت های درجه اول منطقه خاورمیانه در نظر گیرد و بدون آن امکان سامان‌یابی روابط جهانی کشور وجود ندارد. در میان قدرت‌های درجه اول نوع روابط متفاوت است. نکته قابل تأکید این نوشته آن است که نباید روابط بین قدرت‌های درجه اول منطقه با یکدیگر را ایستا و یکبار برای همیشه تحلیل کرد، بلکه با کاربرد زمان و مکان و فرصت‌ها می­توان نوع جدیدی از روابط در منطقه ایجاد کرد.

صورت اولیه برساخته جدید می­تواند چنین باشد:

۱_ ابتکار ایران در پیشنهاد تشکیل یک اجلاس منطقه ای سران کشورهای درجه اول (بدون اسرائیل) بدون هرگونه پیش شرط. این اجلاس می تواند بطور سمبلیک برگزار شود.

۲_ پیشنهاد توقف هرگونه منازعه مسلحانه بین گروه‌های نیابتی برای مدت محدودی حدود شش ماه .

۳_ شروع مذاکرات طرفین هر منازعه با قبول منافع مشروع طرف دیگر

۴_ محکوم کردن هرگونه نقض آتش بس از سوی همه قدرت های منطقه بدون در نظر گرفتن عامل نقض.[۷]

 

بدیهیست که منظور رمضانزاده از "گروه‌های نیابتی" گروه‌های مقاومت منطقه اعم از حزب‌ا...، فاطمیون، نجبا و غیره نیز هست که هریک بعنوان یک بازوی محور مقاومت و برای تأمین امنیت مردم منطقه در حال جهاد هستند.

اکنون مشخص نیست که رمضانزاده با کدام منطق تحلیلی یا استراتژیک به این نتیجه رسیده که فعالیت‌ها و مقاومت این گروه‌ها در برابر جریانات تکفیری، اسرائیلی و سعودی قابل توقف است!؟

و اساساً مگر تفکر مقاومت در برابر مسلحین اسرائیلی و تکفیری قابل تعطیلی است؟

آیا این تجربه در "جنگ صفین" کافی نبود که عده‌ای امیرالمؤمنین(ع) و معاویه را دعوت به ترک مخاصمه کردند و دست آخر معلوم شد که این دعوت و هدف آن چیزی غیر از تحقق اهداف معاویه را نمی‌خواسته است!؟

از طرف دیگر انطباق عجیب پیشنهاد رمضانزاده با محتوای ابراز شده از سوی آمریکا و اذناب او درباره برجام‌های ۲ و ۳ نیز سؤالات زیادی را ایجاد می‌کند.

ضمن اینکه باید از آقای رمضانزاده و دوستان ایشان پرسید که چرا دستاوردهای موعودی که از بابت برجام به مردم وعده بودند را یک روز به تصویب FATF گره می‌زدند و یک روز به تعطیل کردن فعالیت‌های محور مقاومت با کادوپیچی ترک مخاصمه!؟

البته اینکه رمضانزاده برای درخواست تعطیلی فعالیت‌های محور مقاومت دچار محاسبه غلط است یک تحلیل خوشبینانه محسوب می‌شود زیرا هنگامی که به صدر تحلیل رمضانزاده مبنی بر ضرورت زمینه‌سازی برای درک دستاوردهای مذاکره با آمریکا توجه می‌کنیم؛ احتمالات بدبینانه‌ای به ذهن خطور می‌کند.

گفتنیست عبارت مبهم " گروه‌های نیابتی منطقه"! که همانطور که اشاره کردیم شامل گروه‌های مقاومت مورد حمایت ایران نیز می‌شود؛ پیش از این در برخی مذاکرات دولت آقای روحانی با طرف‌های غربی (در اجلاسین وین یک و دو) نیز مورد برخی توافقات مبهم قرار گرفته بود که تأملات دوباره در آنها تاریخ‌ساز خواهد بود...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر