کد خبر: 97954
A

حمیدرضا ترقی: محصولی قبلا ً هم تصمیم‌گیرنده اصلی بود/ دبیرکل شدن او موجب تحول خاصی نمی شود/ محصولی مرد پشت پرده است

صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری شد و جای مرتضی آقاتهرانی را گرفت. این تحول قطعا برای مجموعه اصولگرایی و به طور کلی احزاب سیاسی کشور اهمیت بسزایی دارد. دلیلش نیز روشن است؛ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و هر حزبی برای افزایش اثرگذاری خود بر نتیجه انتخابات می‌کوشد.

حمیدرضا ترقی: محصولی قبلا ً هم تصمیم‌گیرنده اصلی بود/ دبیرکل شدن او موجب تحول خاصی نمی شود/ محصولی مرد پشت پرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری شد و جای مرتضی آقاتهرانی را گرفت. این تحول قطعا برای مجموعه اصولگرایی و به طور کلی احزاب سیاسی کشور اهمیت بسزایی دارد. دلیلش نیز روشن است؛ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و هر حزبی برای افزایش اثرگذاری خود بر نتیجه انتخابات می‌کوشد. نام صادق محصولی به عنوان یکی از اثرگذارترین چهره‌های سیاسی اصولگرا و به قول برخی پدرخوانده این جریان هم که در میان باشد؛ بر اهمیت موضوع افزوده می‌شود. خاصه اگر در نظر داشته باشیم که پایداری همیشه طیف بازی برهم زدن در جبهه اصولگرایی بوده و با پافشاری و سهم خواهی‌های خود این جریان سیاسی را به چالش کشیده است.


حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره دبیرکل شدن محصولی در جبهه پایداری را موجب بروز تحولات چشم‌گیر ندانست و در تشریح دلایل خود گفت: «مساله این است که در گذشته هم تصمیم‌گیرنده اصلی در جبهه پایداری، آقای محصولی بوده و اکنون تحولی رخ نداده است. اینکه عنوان دبیرکل را داشته باشد یا نه خیلی فرق نمی‌کند و او همیشه تصمیم‌گیرنده اصلی بوده است».


وی همچنین درباره وزن طیف پایداری در جبهه اصولگرایی گفت: «وزن یک جریان را قطعا باید با توجه به نتایج انتخابات‌ها ارزیابی کرد. در مجموع می‌توان جبهه پایداری را یک طیف اثرگذار در مجموعه اصولگرایی به حساب آورد». ترقی در پاسخ به سوالی درباره همراهی یا عدم همراهی جبهه پایداری با سایر طیف‌ها و احتمال برهم خوردن وحدت اصولگرایان نیز گفت: « چه با پایداری و چه بدون پایداری، به طور معمول وحدت شکل می‌گیرد. اما اگر پایداری هم در مجموعه وحدت حضور داشته باشد، طبیعتا انسجام بیشتری به وجود خواهد آمد و احتمال تکثر کاندیداها به حداقل خواهد رسید».


وی پیش‌بینی گزینه مورد حمایت پایداری در انتخابات 1400 را نیز ناممکن خواند و گفت: « از آنجایی که خودشان هم هنوز به جمع بندی نرسیده‌اند از حالا نمی‌توان پیش‌بینی کرد». نکته مورد اشاره ترقی یعنی ایفای نقش محصولی، قطعا درست و دقیق است. بر کسی پوشیده نیست که صادق محصولی قبل از این نیز نقش مهمی در رویکرد این طیف و به طور کلی جریان اصولگرا داشته است. حمایت یا عدم حمایت او از یک نامزد انتخاباتی همیشه اثرگذار و تعیین کننده بوده و کرسی دبیرکلی جبهه پایداری بر اعتبار او نمی‌افزاید. نکته‌ای که ترقی و برخی دیگر از تحلیل‌گران اما ندیده یا ترجیح می‌دهند که نبینند آن است که حضور محصولی در این جایگاه به اعتبار دبیرکل پایداری خواهد افزود. او دیگر مرتضی آقاتهرانی نیست که به زور در لیست اصولگرایی گنجانده شود و علی‌رغم همه تلاش‌ها شایسته سرلیستی به شمار نیاید. اصلا خودش را در حد یک نامزد انتخاباتی تنزل نمی‌دهد. محصولی مرد پشت پرده است و به جای اینکه بازیگر باشد، بازی را برنامه ریزی می‌کند. حال که اندکی این پرده را کنار زده و در راس یک طیف اثرگذار اصولگرا قرار گرفته است، یعنی برنامه‌های ویژه‌ای برای انتخابات پیش رو دارد. برنامه‌‌هایی که بر اساس شایعات و شنیده‌ها اصلا به نفع قالیباف و هوادارانش نخواهد بود.

منبع: آزادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر