کد خبر: 97956
A

آیا «قاسم سلیمانی» دستور برکناری عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن را صادر کرده بود؟/ خبرنگار منوتو کتاب سردار سلیمانی را منتشر کرد

آرش عزیزی خبرنگار ایندپندنت فارسی، اقدام به نگارش کتابی در خصوص زندگینامه سردار شهید سلیمانی کرده است.

آیا «قاسم سلیمانی» دستور برکناری عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن را صادر کرده بود؟/ خبرنگار منوتو کتاب سردار سلیمانی را منتشر کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ آرش عزیزی، خبرنگار سابق شبکه منوتو اقدام به چاپ کتابی در خصوص زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی کرده است.

این کتاب بررسی چگونگی رشد سردار سلیمانی تا رسیدن به بالاترین مدارج نظامی و عملکرد شهید در حوادث مختلف ابتدای انقلاب تاکنون در کشور و منطقه است؛ هرچند محوریت کتاب بررسی وضعیت سیاست خارجی ایران به ویژه در منطقه از نگاه تحلیلگر سابق بی بی سی فارسی است.
 
در بخش‌هایی از کتاب وی به نقش محوری شهید سلیمانی در اجرای سیاست‌های محوری ایران اشاره دارد، اما به نظر می‌رسد نویسنده در بخش‌هایی از کتاب به دلیل ضعف دسترسی به منابع حقیقی اقدام به واقعه‌سازی کرده است؛ چنانکه در بخش‌های مختلفی به اشخاص موهوم از فرماندهان نظامی و امنیتی ایرانی و خارجی ارجاع می‌دهد.
 
مثلا در بخشی عزیزی مدعی است حاج قاسم سلیمانی دستور حذف عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن را صادر کرده است و این اطلاعات را دوتن از فرماندهان ایرانی سپاه پاسداران که در یمن حضور دارند به وی داده‌اند!
 
خبرنگار بی‌بی‌سی، زندگینامه حاج قاسم را نوشت! / خواب سنگین نهادهای فرهنگی و سرمایه‌ای که به باد می‌رود
 
عزیزی در گفتگویی در همین خصوص گفت: دو نفر از اعضای سپاه قدس که در تنظیم سیاست ایران در یمن نقش داشتند، این را جداگانه به من گفتند. بعلاوه، منبعی در رهبری حوثی گفت این درخواست سلیمانی است که خود حوثی‌ها با آن موافقت کرده اند. شرایط توصیف شده توسط آن‌ها باعث شد باور کنم که اطلاعات معتبر هستند.
 
 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر