کد خبر: 97973
A

کیهان: FATF اسلحه اتاق جنگ آمریکا علیه ماست/ تصویب این لوایح یعنی هضم شدن در نظم نئولیبرالی آمریکا

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: دولت در حال پیگیری پروژه‌ای است که در بحبوحه جنگ اقتصاد، به معنای تسلیم نقشه‌ها و طرح‌های جنگی به دشمن است. عملی که در تضاد آشکار با استقلال و عزت کشور قرار دارد.

کیهان: FATF اسلحه اتاق جنگ آمریکا علیه ماست/ تصویب این لوایح یعنی هضم شدن در نظم نئولیبرالی آمریکا

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان برای چندمین بار در نفی و مخالفت لوایح اف آی تی اف نوشت:بررسی مجموع این اظهارات و اعلامیه‌ها نشان می‌دهد که استانداردهای FATF تلاش دارد با ایجاد شفافیت در قلمروهای مالی کشورها، از دور زدن تحریم‌ها جلوگیری نماید و به مثابه اسلحه‌ای در خدمت وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌عنوان اتاق جنگ اقتصادی این کشور علیه ملت ایران عمل کند.

بنابراین اجرای این استانداردها در داخل کشور، به معنای خودتحریمی‌ است و تبعا نتیجه‌ای جز ‌اشراف و کنترل آمریکا بر روی تجارت خارجی ایران ندارد. اظهارات دولتمردان بعد از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF به تاریخ اسفندماه 1398 نشان می‌دهد که آنها نسبت به سیاسی‌کاری این نهاد و تأثیرگذاری پایین FATF بر روی روابط مالی ایران آگاه هستند، اما مسئله این است که دولتمردان تصویر بزرگ‌تری را جلوی خود می‌بینند، تصویری که در آن مسیری به جز هضم شدن در نظم نئولیبرالی آمریکا وجود ندارد. دولت در حال پیگیری پروژه‌ای است که در بحبوحه جنگ اقتصاد، به معنای تسلیم نقشه‌ها و طرح‌های جنگی به دشمن است. عملی که در تضاد آشکار با استقلال و عزت کشور قرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر