کد خبر: 97999
A

دبیر کلی "پدر خوانده" ، خبر بَد برای قالیباف / واعظ آشتیانی: پایداری با انتخاب "محصولی" پیام سیاسی فرستاد

واعظ آشتیانی فعل سیاسی اصول گرا قدرت گفتمانی آقای محصولی قوی‌تر است و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری هستیم، می‌تواند با جدیت و قاطعیت بیشتری از استراتژی تشکل خود دفاع کند و پرقدرت‌تر وارد شد. البته این انتخابات برای همه گروه‌های سیاسی مهم است و همه تلاش می‌کنند که در آن نقش پررنگ‌تر و بیشتری داشته باشند

دبیر کلی "پدر خوانده" ، خبر بَد برای قالیباف / واعظ آشتیانی: پایداری با انتخاب "محصولی" پیام سیاسی فرستاد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صادق محصولی به عنوان یکی از پرنفوذترین و اثرگذارترین افراد در جبهه اصولگرایی حالا در جایگاه دبیرکلی جبهه پایداری قرار گرفته است. بدون شک این خبری نیست که بتوان ساده از کنار آن عبور کرد زیرا هم پایداری در جریان اصولگرا از اثرگذاری ویژه‌ای برخوردار است و هم محصولی لقب «پدرخوانده» را دارد.

جبهه پایداری شاید سابقه و وزن سیاسی قابل توجهی نداشته باشد اما با توجه به رویکرد سهم‌خواهانه و ید طولایی که در بازی برهم‌زدن و وحدت شکنی ندارد، همیشه مورد اعتنا بود و در وضعیت مجموعه اصولگرایی نقش آفرینی کرده است. درباره تصمیمات پشت‌پرده و توان و نفوذ محصولی نیز بارها و به کرات حرف زده شده است. با در نظر گرفتن این دو موئلفه می‌توان گفت که دبیر کل شدن محصولی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این تغییر حتی اگر موجب تغییرات کلان نشود، یک پیام سیاسی مهم خواهد داشت.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا  درباره تحولات اخیر پایداری و نقش آن در مجموعه اصولگرایی گفت: «هر مجموعه و تشکیلات سیاسی یک استراتژی برای خود دارد. خوبی احزاب در این است که با تغییر دبیرکل، مواضع حزب تغییر چندانی نمی‌کند. البته ممکن است نوع ادبیات آنان متفاوت شد.»

وی با تاکید بر اینکه «دبیرکل شدن آقای محصولی به معنی اینکه اتفاق خاصی پیش رو است، نیست» گفت: «ضمن اینکه آقای محصولی بر اساس اساس‌نامه جبهه پایداری قائم رئیس شورای پایداری یعنی قائم مقام آقای آقاتهرانی خواند بود. لذا تفاوتی در وضعیت پایداری پیش بینی نمی‌کنم».

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: «شاید در ادبیات و گفتمان جبهه پایداری تغییراتی ایجاد شود اما استراتژی آنان تغییری نخواهد داشت. این امر مختص پایداری هم نیست و در همه احزاب همین‌طور است».

واعظ آشتیانی همچنین گفت: «به نظر من جریان پایداری با حضور آقای محصولی از نظر گفتمانی قدری تقویت خواهد شد».

وی در پاسخ به اینکه آیا قرار گرفتن محصولی در جایگاه دبیرکل می‌تواند حاوی یک پیام سیاسی باشد؟ گفت: «حتما. به هر حال هر تغییری یک پیام دارد. من فکر می‌کنم که قدرت گفتمانی آقای محصولی قوی‌تر است و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری هستیم، می‌تواند با جدیت و قاطعیت بیشتری از استراتژی تشکل خود دفاع کند و پرقدرت‌تر وارد شد. البته این انتخابات برای همه گروه‌های سیاسی مهم است و همه تلاش می‌کنند که در آن نقش پررنگ‌تر و بیشتری داشته باشند».

واعظ آشتیانی معتقد است که تغییر زیادی رخ نخواهد داد اما در عین حال از ارتقای گفتمانی پایداری می‌گوید! انگار نه انگار که ارتقای گفتمانی طیف همیشه سهم‌خواه و بازی برهم زدن خود یک تغییر کلان است. محصولی جای آقاتهرانی نشسته و این یعنی روزهایی که پایداری برای چند سهم بیشتر از لیست و یا سرلیست کردن دبیرکل خود چانه‌زنی می‌کرد به سر آمده و از این پس نیروهای اصولگرا هستند که دنبال جلب حمایت محصولی و پایداری خواهند دوید. اگرچه شایعاتی وجود دارد اما گزینه مورد حمایت محصولی از حالا معلوم نیست و باید کمی بیشتر صبر کرد . قدر مسلم اما این است که تغییر ایجاد شده در جبهه پایداری بیش از همه به زیان قالیباف و همراهانش است که از حالا خیز انتخاباتی خود را برداشته‌اند.

 

منبع : نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر