کد خبر: 98009
A

خسرو سیف، دبیر کل حزب ملت ایران: مشکلات ایران به خاطر درگیری دائم ما جهان است

خسرو سیف‌:دست‌اندکاران فعلی برای اداره امور واقع‌بین نیستند و نمی‌خواهند شرایط را آنطور که هست، ببینند. اتفاق خوب البته این است که مردم ایران کشورشان را دوست دارند و به همین دلیل شرایط را تحمل می کنند. همه مشکلات ما به این موضوع ربط پیدا می‌کند که دائما با جهان درگیر هستیم. کار به جایی رسیده است که حتی با بیشتر کشورهای همسایه فضای نامناسبی داریم

خسرو سیف، دبیر کل حزب ملت ایران: مشکلات ایران  به خاطر درگیری دائم ما جهان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خسرو سیف، دبیر کل حزب ملت ایران، در گفت‌وگویی به تشریح وضعیت کشور پرداخت و در این‌باره اظهار داشت: مردم ایران مشکلات‌شان به حدی رسیده است که دیگر طاقت ندارند و سختی‌های از تحمل‌شان خارج شده است. آن هم در شرایطی که با توجه به ناراحتی‌های زیادی که دارند، شرایط را تحمل می‌کنند و این امر بسیار ارزشمند است.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: البته در رژیم گذشته هم مردم فقیر بودند و اینطور نیست که بگوییم بعد از انقلاب زندگی‌ها دشوار شده است. البته پیش از انقلاب یکسری آزادی‌های اجتماعی داده بودند تا خفقان سیاسی را بپوشانند. من در ۵۰ سال اخیر همه شهرها و حتی روستاها را دیده‌ام و به جرات می‌توانم بگویم، مردم در آن زمان هیچ چیز نداشتند. الان جامعه در حالی محدودیت‌های گسترده‌ای دارد که گویی هیچ راهی برای رها شدن از این وضعیت پیدا نمی‌شود.

او تصریح کرد: مشکل کشور ما که حل مسائل را غیرممکن کرده،‌ چیزی جز این نیست که دست‌اندکاران فعلی برای اداره امور واقع‌بین نیستند و نمی‌خواهند شرایط را آنطور که هست، ببینند. اتفاق خوب البته این است که مردم ایران کشورشان را دوست دارند و به همین دلیل شرایط را تحمل می کنند. درست مانند زمان دولت دکتر مصدق که افکار عمومی فقر را به دلیل مبارزه با تمامیت‌خواهی و سلطه‌پذیری پذیرفته بودند.

وی توضیح داد: همه مشکلات ما به این موضوع ربط پیدا می‌کند که دائما با جهان درگیر هستیم. کار به جایی رسیده است که حتی با بیشتر کشورهای همسایه فضای نامناسبی داریم‌. در دنیای امروز کشورها به رابطه با یکدیگر احتیاج مبرم دارند و نمی‌شود با دنیا دعوا کرد و منتظر آرامش و پیشرفت بود. ای کاش مسئولان سیاست‌ خارجی‌ ما را با لحاظ کردن منافع ملی به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا بتوانیم ارزش پول ملی‌ را حفظ کنیم. از این طریق است که می توانیم با استفاده از پتانسیل‌های کشور ثروتمندمان، رضایت‌مندی عمومی را روز به روز بیشتر کنیم.

خسرو سیف در پایان گفت‌: مردم ایران بسیار نجیب هستند و حتی با وجود اینکه سختی‌های زیادی به چشم می‌بینند، بازهم در مواقع لازم و ضروری برای محافظت از استقلال کشور هر کاری که لازم باشد،‌ انجام خواهند داد.

 

منبع: اعتماد انلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر