کد خبر: 98058
A

کیهان: ۹۵ درصد شهروندان ایرانی می گویند نباید تسلیم آمریکا شد

سعدالله زارعی، نماینده پیشین مجلس، امروز در سرمقاله روزنامه کیهان نوشته اکثریت بالای مردم ایران می‌گویند آمریکا دشمن‌شان است و همین مساله منشاء قدرت ایران در برابر غرب است.

کیهان: ۹۵ درصد شهروندان ایرانی می گویند نباید تسلیم آمریکا شد

به گزارش دیده بان ایران؛ سعدالله زارعی، نماینده پیشین مجلس، امروز در سرمقاله روزنامه کیهان نوشته اکثریت بالای مردم ایران می‌گویند آمریکا دشمن‌شان است و همین مساله منشاء قدرت ایران در برابر غرب است.

این روزنامه معتقد است کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸، بابت آن روی داده که د«ولت به‌نام اولویت حل مسایل با آمریکا، اداره امور مردم را وانهاد و تورم شدیدی را بر مردم تحمیل کرد.»

زارعی می نویسد: یکی از مصادیق این بحث، موضع ما در برابر آمریکا است. آمریکا دشمن قطعی ایران است و عدم راه دادن به دشمن در محیط ملی یک اصل موضوعه است. اگر همین امروز نظرسنجی شود، دستکم 95 درصد شهروندان ایرانی، در اینکه آمریکا دشمن است و نباید تسلیم آن شد، تردیدی ندارند و این یک مسئله بسیار مهم است که باید قدر آن دانسته شود چرا که خود این «اتفاق‌نظر ملی»، منشأ قدرت ایران در برابر غرب است و مهم‌ترین سلاح بازدارنده ما در برابر آمریکا می‌باشد. خب در اینجا به هیچ‌ وجه، دوصدایی و تجویز آن جایز نیست و نمی‌توان آن را پذیرفت. خب این یک بخش ماجراست و آن وحدت حول محور موضوع است. یک بخش دیگر ماجرا، محوریت «فصل‌الخطاب» است که بتواند در شرایط مختلف و دگرگونی‌ها، راه را نشان دهد و از دسته‌دسته‌ شدن مردم که به تعبیر قرآن سبب فشل شدن آنان می‌شود، جلوگیری کند. این فصل‌الخطاب، «ولی‌ فقیه» است که جنبه مشروعیت الهی آن برای شیعیان معلوم است و شهادت جمع کثیری از فقهای امین بر صلاحیت و توانمندی او، حجت را تمام کرده است. علاوه‌بر آن چنین صلاحیتی طی حدود 60 سال -‌از 1341 تا 1398- به تجربه درآمده و عینی شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر