کد خبر: 98064
A

محمدصادق کوشکی: باید به حاکمیت ایران حق داد که بخواهد فعالیت فضای مجازی را در کنترل خود درآورد/ این غیرمنطقی است که اینستاگرام قوانین جامعه ما را نپذیرد

محمد صادق کوشکی گفت: همان‌طور که اینستاگرام و توییتر بر اساس قانون خودشان اقدام به حذف مطالب کاربران می‌کنند، باید به حاکمیت ایران و هر کشور دیگری این حق را داد که بخواهد فعالیت فضای مجازی را در کنترل خود درآورد. تلاش برای کنترل فضای مجازی نه یک فعالیت سیاسی بلکه در راستای حفظ امنیت و آبروی مردم است.

محمدصادق کوشکی: باید به حاکمیت ایران حق داد که بخواهد فعالیت فضای مجازی را در کنترل خود درآورد/ این غیرمنطقی است که اینستاگرام قوانین جامعه ما را نپذیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ فیلترینگ اینستاگرام از طرف برخی از نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود که این نوع تلاش در کشور مخالفان و منتقدان سرسختی دارد. البته گروهی هم بر این باورند که شبکه‌های خارجی باید قوانین ایران را بدون کم و کاست لحاظ کنند.

 

محمدصادق کوشکی‌، فعال سیاسی اصولگرا، اظهار داشت: این غیرمنطقی است که اینستاگرام در ایران فعالیت داشته باشد و قوانین جامعه ما را نپذیرد، در واقع نه تنها ایران بلکه هیچ کشور دیگری زیر بار چنین چیزی نمی‌رود.

 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: در واقع هر ابزاری که بخواهد در کشوری کاربرد داشته باشد به‌قاعده باید با همه مختصات آن کشور کنار بیاید. در همین راستا دولت آلمان خواسته‌هایی از اینستاگرام طلب کرد که مورد قبول هم واقع گرفت. با این توضیح که اگر ایرانی‌ها توصیه‌های آلمانی‌ها را ببینند، حتماً آنها را سختگیرانه و افراطی می‌یابند، با این حال اینستاگرام شروط دولت آلمان را پذیرفت.

 

او توضیح داد: اعتراض‌ها به حضور بدون قید و شریط اینستاگرام در ایران به این دلیل است که کل شبکه‌های مجازی در حالی در دسترس ایرانی‌ها قرار دارد که حاکمیت روی آنها هیچ کنترلی ندارد و به همین دلیل به راحتی می‌توانند دست به هر رفتار مجرمانه‌ای بزنند. البته منظور این نیست که همه کاربران خلاف می‌کنند،‌ اما همه می‌بینند که در فضای مجازی به لحاظ تخلف مالی،‌ امنیتی و حتی ناموسی چه کارهای رادیکالی انجام می‌گیرد. به همین دلیل اصرار بر کنترل فضای مجازی از درون حاکمیت اصراری کاملاً بجاست.

 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: همان‌طور که اینستاگرام و توییتر بر اساس قانون خودشان اقدام به حذف مطالب کاربران می‌کنند، باید به حاکمیت ایران و هر کشور دیگری این حق را داد که بخواهد فعالیت فضای مجازی را در کنترل خود درآورد.

 

محمدصادق کوشکی‌ در پایان گفت: تلاش برای کنترل فضای مجازی نه یک فعالیت سیاسی بلکه در راستای حفظ امنیت و آبروی مردم است.

 

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر