کد خبر: 98136
A

سردار طلایی فعال سیاسی نزدیک به قالیباف: سپاه نیروی نظامی نیست؛ رئیس مجلس هم نظامی نیست!

سردار طلایی فعال سیاسی نزدیک به قالیباف: ما سپاه را به آن مفهوم که گفته می‌شود، نظامی تلقی نمی کنیم. سپاه یک نهاد انقلابی برای صیانت از انقلاب است و یکی از ماموریت های سپاه در حوزه دفاعی کشور است و همچنین در دیگر حوزه های کشور نیز از انقلاب، صیانت می کند ولی با این حال من، بازنشسته شدم و بعد از بازنشستگی در اختیار خودم قرار گرفتم

سردار طلایی فعال سیاسی نزدیک به قالیباف: سپاه نیروی نظامی نیست؛ رئیس مجلس هم نظامی نیست!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «مرتضی طلایی»، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه ورود اصولگرایان با کاندیدای نظامی به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اولا قانون تصویب می کند که چه کسانی می توانند، برای هر نوع انتخاباتی چه ویژگی هایی داشته باشند که این یک کلیت است. نکته دوم این است که تعبیر نظامی اصطلاحی است که متاسفانه بیگانگان در حال ترویج و القای آن در افکار عمومی هستند. نظامیان نیز در حالی که مطابق با ضوابط و شرایط باشند، مثل بقیه مردم هستند و حتما هم تا زمانی که در لباس نظامی هستند نمی توانند، وارد هیچ حزب و گروهی شوند.

او افزود: این افراد تا زمانی که در نیروهای مسلح هستند وارد هیچ یک از جریان های سیاسی نمی شوند مگر وقتی که بازنشسته شدند یا استعفا دادند که دیگر در کسوت نظامی گری نیستند و مثل بقیه مردم، قلمداد می شوند. خود من نمونه ای از این افراد هستم. من در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودم ما سپاه را به آن مفهوم که گفته می‌شود، نظامی تلقی نمی کنیم. سپاه یک نهاد انقلابی برای صیانت از انقلاب است و یکی از ماموریت های سپاه در حوزه دفاعی کشور است و همچنین در دیگر حوزه های کشور نیز از انقلاب، صیانت می کند ولی با این حال من، بازنشسته شدم و بعد از بازنشستگی در اختیار خودم قرار گرفتم و براساس ضوابط و شرایط چون واجد شرایط شرکت در انتخابات شوراها بودم، شرکت کردم و مردم نیز من را انتخاب کردند.

طلایی تاکید کرد: این روالی قانونی است و برای پزشک، پاسدار، مهندس، حقوقدان، وکیل، وزیر، شهروند عادی، کارگر و کارمند فرقی نمی کند مهم این است که برابر قانون فرد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، واجد شرایط باشد. از این منظر است که می گویم حرکتی از بیرون به جامعه ما القا می شود و یا افرادی ناخواسته از روی ناآگاهی چنین تعریف جدایی از نظامیان ارائه می دهند و آن ها را از مردم، جدا می‌کنند. مگر نظامیان کم جان خود را برای این مردم داده اند؛ چطور وقتی بحث دفاع مقدس بود، نظامیان و نیروهای سپاه و بسیج و... در خط مقدم نبودند و برای مردم جانفشانی نکردند؟ حال چرا برای دیگر عرصه های خدمت متهم به نظامی بودن هستند. 

او در رابطه با کاندیداتوری قالیباف افزود: رییس مجلس فردی بازنشسته از نیروهای مسلح است و از این سمت خارج شده و مثل فردی از این جامعه است.

طلایی اضافه کرد: رییس جمهور یک فرد است و حتی اگر دنیایی از توانایی و ظرفیت نیز داشته باشد، باز نمی تواند بیش از یک فرد کار کند. ما باید در کشور با نگاهی تیم محور به موضوعات نگاه کنیم. باید به داوطلب ریاست جمهوری بگوییم که کابینه اش را معرفی کند باید دید کابینه او چه کسانی هستند؟ باید از روی کابینه گفت که آیا او می تواند، موفق باشد یا نه؟ باید یک تیم را ارزیابی کنیم و با هم ببینیم.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه حل بحران ها توسط دولت بعدی زمانبر است، افزود: هیچ کسی نمی تواند یک شبه کشور را درست کند چرا مردم باید این همه هزینه بدهند تا جریان سازان کشور به جای اینکه به دنبال آگاهی بخشی و معرفت افزایی و بصیرت افزایی مردم باشند، به دنبال این باشند که رسالت خود را در منافع این جناح و آن جناح تعریف کنند؛ ما طالب این نیستیم. ما می گوییم رسانه های ما رسالتی ملی نسبت به کشور و مردم خود دارند و باید بگویند و بخواهند تا نامزدها شناسنامه خود و کارنامه خود و کابینه خود را نشان بدهند. باید دید آیا سابقه ای از ولایی بودن، انقلابی بودن و کار برای انقلاب در این افراد دیده می شود یا نه؟! نباید مردم را ابزار کرد و بین این گروه و آن گروه بازی داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر