کد خبر: 98159
A

موسوی لارگانی: با نهایت 500 هزار تومان مردم در کدام صف می توانند بایستند؟/ سفره های مردم در حال محو شدن است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور معتقد است ما در کشور قحطی و صف های طولانی مردم را نداریم گفت: بسیاری از مردم امروز توان خرید ندارند که بخواهند در صف بایستند و خریدی انجام دهند.

موسوی لارگانی: با نهایت 500 هزار تومان مردم در کدام صف می توانند بایستند؟/ سفره های مردم در حال محو شدن است

به گزارش دیده بان ایران؛ «سید ناصر موسوی لارگانی»، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی براینکه نمایندگان نمی توانند بر عملکرد وزرا نظارت داشته باشند گفت: تعجب کردم از این نگاه آقای رئیس جمهور و این صحبت، ممکن است کسی با مجلس آشنایی نداشته باشد و اطلاعی هم از وظایف نمایندگان ملت ندارد چنین بحثی را مطرح می کند که در این صورت انتظاری از چنین فردی نیست اما آقای روحانی که پنج دوره در مجلس بوده و بارها در مجلس فریاد زده و مسئله نظارت از سوی مجلس بر  عملکرد دولت ها را عنوان کرده نباید چنین حرف بی اساسی را مطرح کند.

وی با اشاره به اینکه شاید اگر به فردی که هیچ اطلاعی از قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس ندارد گفته شود که چنین اظهاراتی را رئیس جمهور مطرح کرده بدون شک به این نوع نگرش خواهد خندید عنوان کرد: آقای روحانی چرا باید این همه بی اطلاع باشد که بگوید مجلس نمی تواند بر عملکرد دولت نظارت داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه آقای روحانی در بخش دیگری از سخنانشان عنوان کردند که مجلس می تواند سوال و استیضاح کند ادامه داد: نظارت نمایندگان یعنی چه؟ یعنی اگر قرار است تحقیق و تفحصی از یک وزرات خانه شود  عملکرد آن وزارتخانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این همان نظارت است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه تفریغ بودجه 98 در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده است تصریح کرد: بالای دو سوم بودجه ما انحراف داشته است؛ یعنی دولت به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است، اینجا باید نظارت صورت گیرد. چرا تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات قرائت می شود اما بررسی بر عملکرد یک ساله بودجه ای دولت صورت نمی گیرد.

نماینده مردم فلاورجان با اشاره به اینکه از دیوان محاسبات با رویکرد جدید آن انتظار داریم فقط اکتفا به قرائت تفریغ بودجه نکند، تاکید کرد: دیوان محاسبات جلوی بی قانونی ها و عمل نکردن به قانون بودجه را بگیرد نه اینکه تنها گزارش دهد که به دو سوم بودجه عمل نشده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه دور از انتظار بود آقای رئیس جمهوری که 5 دوره در مجلس بوده چنین نگاهی را نسبت به مجلس شورای اسلامی داشته باشد تاکید کرد: قطعا قانون اساسی تکلیف را روشن کرده است و براساس آن نمایندگان مجلس دو وظیفه قانون گذاری و نظارت دارند که البته در سالهای اخیر نظارت مجلس ضعیف بوده و همین ضعف نظارت باعث شده آقای رئیس جمهور چنین اظهار نظری را مطرح کند.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه اگر نظارت مجلس جدی بود رئیس جمهور نمی توانست چنین اظهاراتی را مطرح کند گفت: ادعای آقای روحانی شاید انحرافی باشد، متاسفانه روسای جمهور ما در دور دوم کاری خود حرفایی می زنند که از مدار قانون خارج است.

وی با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور معتقد است ما در کشور قحطی و صف های طولانی مردم را نداریم عنوان کرد: بسیاری از مردم امروز توان خرید ندارند که بخواهند در صف بایستند و خریدی انجام دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه زندگی مردم با یارانه می گذرد گفت: با نهایت 500 هزار تومان مردم در کدام صف می توانند بایستند تا کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه سفره های مردم کوچک و در حال محو شدن است ادامه داد: هیچ اثری از سفره های مردم باقی نمانده است و اگر نمی آیند در صف بایستند به خاطر این است که توان خرید ندارند.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر