کد خبر: 98284
A

جواد لاریجانی: خرید واکسن کرونا طرحی برای به زانو در آوردن ایران است/FATF مسخره است

محمد جواد لاریجانی: تلقین می‌کنند واکسن بخرید و حتماً هم واکسن فایزر یا مادرنا باشد. باید زانو بزنیم و کرنش کنیم تا به ما چندتا واکسن عرضه کنند.

جواد لاریجانی: خرید واکسن کرونا طرحی برای به زانو در آوردن ایران است/FATF مسخره  است
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد جواد لاریجانی موضوع خرید واکسن کرونا به ویژه واکسن‌های تولیدی در امریکا را طرحی برای به زانو درآوردن کشورمان دانست و گفت: این مساله، یکی از برنامه‌های اتاق فرماندهی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی افزود: تلقین می‌کنند که واکسن غیرامریکایی نزنید، واکسن بخرید و حتماً هم واکسن فایزر یا مادرنا باشد درحالی که باید بابت خرید آن دلار بپردازیم و، چون امریکایی‌ها قبول نمی‌کنند پس می‌گویند باید زانو بزنیم و کرنش کنیم تا به ما چندتا واکسن عرضه کنند.
 
رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: این در حالی است که واکسن‌های تولیدی متخصصان ایرانی از نظر علمی چیزی کم ندارد و علمای پزشکی خودمان بر تولید آن نظارت می‌کنند.
 
لاریجانی با تاکید بر این که واکسن‌های داخلی ضدکرونا هیچ کاستی ندارد اعلام آمادگی کرد که با آغاز تزریق این واکسن، جز نخستین کسانی باشد که آن را تزریق کند.
 
وی، تولید واکسن کرونا در داخل را دارای منطق و دستاوردی ملی دانست و افزود: البته واکسن‌هایی هم که در امریکا و کشور‌های دیگر تولید شده هنوز به دست مردم نرسیده است و صرفاً طیف خاصی آن را تزریق می‌کنند پس طرح موضوع خرید واکسن، فضاسازی تبلیغاتی است.
 
لاریجانی گفت: البته ممکن است این واکسن را از کشور‌هایی که در اختیار ما می‌گذارند مانند چین و حتی از امریکا اگر ممکن باشد بخریم، اما باید دانست که حمل و انتقال واکسن وایزر به ایران در درجه حرارت منهای 70 درجه ممکن است.
 
وی افزود: چنین کاری حتی در داخل امریکا هم با مشکل مواجه است با این حال چطور می‌خواهند آن را به ایران بیاورند و در چه سطحی می‌خواهند آن را به میلیون‌ها نفر تزریق کنند؟
 
این تحلیگر مسائل راهبردی، طرح این مساله را اقدامی تبلیغاتی برای تضعیف روحیه ملت ایران دانست و تاکید کرد: مسلماً ما به واکسن آنان وابسته نیستیم و خودمان تولید می‌کنیم.
 
تحلیلگر ارشد مسائل راهبردی تأکید کرد: پیوستن به اف‌ای تی اف تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صد در صد به زیان کشورمان است.
 
محمدجواد لاریجانی گفت: اکنون در دنیا، کشور‌های عضو اف‌ای تی اف، بزرگترین حامیان تروریسم هستند؛ به عنوان نمونه، عربستان به عنوان عضو اف‌ای تی اف، آیا از نظر بودجه‌ای که برای حمایت از داعش هزینه کرد، رکورددار نیست؟
 
وی افزود: آیا فرانسه یا امریکا در حمایت همه جانبه از گروهک منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی رکورددار نیستند؟
 
لاریجانی گفت: پس، اف‌ای تی اف، ساز و کار مسخره‌ای است که ایجاد کردند تا روی دیگران پیاده کنند.
 
این تحلیگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر بناست ما به این ساز و کار‌ها عمل کنیم خیلی ابلهانه است، اما اگر بناست عمل نکنیم و برخی بگویند تنها عضو می‌شویم، اما عمل نمی‌کنیم، چیز بدی نیست.
 
وی افزود: می‌گویند ما عضو fatf می‌شویم و تمام تراکنش‌های مالی را که آنان بخواهند گزارش می‌دهیم؛ اگر می‌خواهید به این شکل بچه خوبی باشید پیوستن به اف‌ای تی اف، صد در صد به زیان ماست و هیچ تأثیری هم بر رفع تحریم‌ها ندارد.
 
لاریجانی در پاسخ به این ادعا که به علت نپیوستن به اف‌ای تی اف از خرید واکسن کرونا محروم شدیم تأکید کرد: این به علت تحریم هاست تحریم‌هایی که خودشان علیه ما اعمال کردند و اگر اف‌ای تی اف هم مطرح نباشد، بهانه دیگری می‌آورند.
 
وی، اف‌ای تی اف را ساز و کاری بسیار بیمار دانست و تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد نامردی کند و نظرش این است که عضو شویم، اما هیچ اطلاعاتی هم ندهیم، مثل کاری که امریکایی‌ها یا اروپایی‌ها می‌کنند یعنی عهد کنیم و پایش نایستیم پس چنین پیوستنی، چه کاری است؟ ما که چنین کاری نمی‌خواهیم کنیم.
 
این تحلیگر مسائل راهبردی گفت: اعضای اف‌ای تی اف به ضوابط این ساز و کار، عمل نمی‌کنند و سردمداران گروه اقدام مالی، هیچ یک از فعالیت هایشان را گزارش نمی‌دهند.
 
لاریجانی این پرسش را مطرح کرد که امریکایی‌ها می‌گویند 7 تریلیون دلار برای منطقه غرب آسیا هزینه کردند؛ عمده این هزینه‌ها برای کشتن مردم منطقه بود این پول‌ها از کجا آمد؟ یا پول کشتار ملت یمن از کجا تأمین می‌شود؟
 
وی افزود: همه کشور‌هایی که در کشتار ملت یمن دخیل هستند اعم از سعودی ها، امریکایی‌ها، فرانسوی‌ها یا انگلیسی ها، همه عضو اف‌ای تی اف و رکورد دار حمایت از تروریسم اند.

 

این صاحبنظر ارشد مسائل بین الملل تصریح کرد: پس خیلی بد است که ما پیوستن به اف‌ای تی اف را مطرح می‌کنیم؛ اگر بحث کردن در این باره، تنها به عنوان ژست دیپلماتیک باشد، حرفی ندارم، اما دیدم که برخی از ته دل در این باره صحبت می‌کنند که این خیلی اشتباه است و معلوم می‌شود که موضوع را بد فهمیدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر