کد خبر: 98320
A

حسن روحانی: رسانه‌های ضد ایرانی پررو هستند/ آمریکایی‌ها دزدند!/ ما در خرید واکسن مشکل داریم

رییس جمهوری گفت: خوشحالیم که امروز در کشور منطقه قرمز و تقریبا نارنجی نداریم. امیدواریم شب یلدا در روند کرونا تاثیر نگذاشته باشد. شرایط امروز نسبتا مناسب است و باید به سمت مطلوب حرکت کنیم. بیش از 100 فوتی هم برای ما زیاد است.

حسن روحانی: رسانه‌های ضد ایرانی پررو هستند/  آمریکایی‌ها دزدند!/ ما در خرید واکسن مشکل داریم

به گزارش دیده بان ایران؛ «حسن روحانی» رییس جمهوری در جلسه ستادملی مقابله با کرونا گفت:خوشحالیم که امروز در کشور منطقه قرمز و تقریبا نارنجی نداریم. امیدواریم شب یلدا در روند کرونا تاثیر نگذاشته باشد. شرایط امروز نسبتا مناسب است و باید به سمت مطلوب حرکت کنیم. بیش از 100 فوتی هم برای ما زیاد است.

 
روحانی گفت: اولین مسئله پایدار بودن وضعیت است. ایران را با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنیم کارکرد عوامل تاثیرگذار، بسیار حائز اهمیت است و شرایط را باید حفظ کنیم. شاهد جهش این ویروس در کشورهای اروپایی هستیم. ویروس از انگلیس عبور کرده و به سایر کشورها رسیده است. باید ورودی ها را کنترل کنیم تا ویروس جهش یافته، مردم و جامعه ما را گرفتار نکند.
 
روحانی مطرح کرد: رسانه های ضد ایرانی پٌرو هستند و موج سواری کرده و بعد می فهمند که چه افتضاحی گفتند. مدت ها گفتند که همه دنیا واکسن می زند و فقط ایران عقب است. مردم توجه کردند یکی از مسائل مورد نظر ما واکسن است. شرکت های دانش بنیان براساس تاکید ما در حال ساخت واکسن هستند. همه تبلیغات نادرست و ناروا است. موردی نیست که بخواهیم خریداری کنیم و خباثت آمریکا را نبینیم. ما پول آماده کرده ایم تا از طریق بانکی واکسن بخریم . کواکس گفت باید اوفک اجازه بدهد، اوفک اجازه داد، اما گفتند پول باید اول به بانک های آمریکایی برود ما چه طور باید به یک دزد اطمینان کنیم. هر لحظه جنسی که به کشور وارد می شود و پولی منتقل می شود، بدانید ساعت ها مبارزه شده است. ما در خرید مشکل داریم اما از آن عبور می کنیم. تحریم برای واکسن و برای هر دارویی مشکل است و روزانه از این مشکلات عبور می کنیم. ما تحریم را بی اثر می کنیم. مردم بدانند ما مشکلات داریم اما مانع از فعالیت ما نیست.
 
روحانی اظهار کرد: روزی که واکسنی را خریدیم و وارد کشور شد، به دقت به مردم گزارش شود. چند میزان وارد شده و به چه افرادی تزریق شده است چون یک بازی دیگری آغاز می شود.روزانه واضح به مردم توضیح داده شود. پاندمی کرونا بیماری عادی و معمولی نیست . برای کاهش تاثیر بیماری نیاز به هماهنگی و همکاری همه جانبه داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر