کد خبر: 98437
A

ماجرای دلخوری سردار سلیمانی بعد از قدم زدن «ظریف با جان کری» چه بود؟/ امیر عبدالهیان: شهید سلیمانی با کنایه به من گفتند با آمریکایی ها قدم میزنید؟

امیر عبداللهیان: ایشان می‌خواست توجه‌ای را به دستگاه دیپلماسی بدهد که نمیتوان اعتماد کرد. ایشان گفتند که اسنادی به دست آورده ایم که زمانی که موصل به دست داعش سقوط کرد، چند هواپیمایی غول پیکر آمریکایی در موصل فرود آمده اند و از یکی از این هواپیما ها ژنرالهای امریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز به استقبال انها می آیند

ماجرای دلخوری سردار سلیمانی بعد از قدم زدن «ظریف با جان کری» چه بود؟/ امیر عبدالهیان: شهید سلیمانی با کنایه به من گفتند با آمریکایی ها قدم میزنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛  حسین امیر عبداللهیان  پیش از ظهر امروز، هفتم دی‌ماه ۹۹ در نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید سردار "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" گفت: زمانی که من معاون آقای ظریف  بودم و آقای ظریف در حال انجام مذاکرات هسته‌ای در لوزان بودند. از  قدم زدن آقای ظریف و "جان کری" وزیر خارجه وقت آمریکا، تصاویری منتشر شده بود، سردار سلیمانی با من تماس گرفتند، اول کنایه ای به من زدند و بعد گفتند که با آمریکایی ها قدم میزنید؟ از من خواستند که پیامی را به آقای ظریف برسانم.

امیر عبداللهیان اضافه کرد: ایشان می‌خواست توجه‌ای را به دستگاه دیپلماسی بدهد که نمیتوان اعتماد کرد. ایشان گفتند که اسنادی به دست آورده ایم که زمانی که موصل به دست داعش سقوط کرد، چند هواپیمایی غول پیکر آمریکایی در موصل فرود آمده اند و از یکی از این هواپیما ها ژنرالهای امریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز به استقبال انها می آیند و ۵ ساعت در سالن وی ای پی انها مذاکره می‌شود. جزییات این مذاکرات و فایل آن در اختیار سردار بود و در تمام مدت مذاکره سلاح‌های پیشرفته و لجستیکی امریکایی ار هواپیماها در حال تخلیه شدن و انتقال به داعش بود. سردار می‌خواستند این توجه را بدهند که دشمن قابل اعتماد نیست.

وی اظهار داشت: من بلافاصله از طریق سیستم امن خودمان مطالب را به آقای ظریف انتقال دادم و آقای ظریف نیز این موضوع را به طرف امریکایی گفتند و طلبکاری کردند اما پاسخ‌های مبهم از مقام آمریکایی گرفتند.

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر