کد خبر: 98458
A

مشرق نیوز: سعید معیدفر جامعه‌شناس اغتشاش‌طلب است

سایت تندروی اصولگرا نوشت: توهین‌های اصلاح‌طلبان به قاطبه مردم ایران مسئله امروز و دیروز نیست و مردم ایران بارها و بارها در لسان این افراد عبارت‌هایی مثل لشکر قابلمه‌بدست‌ها، لبوفروش‌ها و "کسانی که بخاطر خرید جارو و مرگ موش هم صف می‌کشند" را خطاب به خود شنیده‌اند!

مشرق نیوز: سعید معیدفر جامعه‌شناس اغتشاش‌طلب  است

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت مشرق نیوز نزدیک به برخی محافل خاص و تندرو در واکشن به گفت و گوی روز گذشته سعید معیدفر با روزنامه آرمان ملی نوشت: "سیاه‌نمایی" گسترده اصلاح‌طلبان و برخی دوستان دولتی آنها از شرایط کشور یک پرونده ۷ ساله است که اگر با تأملات امنیتی مورد مداقه قرار نگیرد می‌تواند به تکرار آبان ۹۸ نیز منجر شود.

مسئله اظهارات اخیر معیدفر اما توهین سخیف او به جامعه ایرانی و هم‌عرض قرار دادن مردم با حیوانات برای سیاه‌نمایی بیشتر از فضای کشور است.

ایران اسلامی به دلیل گزینه‌های ناکارآمدی که اصلاح‌طلبان در چند انتخابات اخیر در دامن رأی مردم گذاشته‌اند دچار مشکلاتی مثل گرانی و غیره شده است.

اما آیا وجود مشکلاتی که در همه کشورهای نیز دنیا رائج است باید موجب این شود که فردی به صحنه افکار عمومی بیاید و به مردم توهین کند!؟

این در حالی است که باید دانست اولا مشکلات کشور و از جمله بحث گرانی هرگز به معنی قرار داشتن کشور در شرایط بن بست نیست و مردم با رأی خوب خود در انتخابات‌ها می‌توانند این مشکلات را روی ریل حل شدن قرار دهند.

ثانیا اتفاقا جامعه ایرانی به لحاظ شاخص‌های تحمل‌پذیری، عقلانیت و... در سرآمد جوامع جهانی قرار دارد و تنها یک نگاه ساده به معضلاتی که کشورهای پیشرفته دنیا در جریان ویروس کرونا به آن گرفتار شدند اما ایران نشد؛ برای اثبات همین قضیه کافیست.

در بحث شاخص‌های اقتصادی نیز اگرچه دچار مشکلاتی هستیم اما ایران اسلامی، امروز در زمره سیرترین کشورهای جهان قرار دارد، نرخ بیکاری ایران در آستانه تک رقمی شدن است و همچنان مالیات، نان و سوخت ارزان از سوی حکومت ایران به مردم ارائه می‌شود.

گفتنیست، توهین‌های اصلاح‌طلبان به قاطبه مردم ایران مسئله امروز و دیروز نیست و مردم ایران بارها و بارها در لسان این افراد عبارت‌هایی مثل لشکر قابلمه‌بدست‌ها، لبوفروش‌ها و "کسانی که بخاطر خرید جارو و مرگ موش هم صف می‌کشند" را خطاب به خود شنیده‌اند!

گفتنی است سعید معیدفر، در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی ضمن ارائه یک تصویر تاریک و بن‌بست از شرایط روز کشور گفته است: "واقعیت این است که افراد جامعه از وضعیت یک موجود اجتماعی خارج شده‌اند و خود را از قوانین و مقرراتی که احساس می‌کنند باعث و بانی این وضعیت است، رها می‌بینند. هنگامی که نیازهای انسان در عرصه اجتماعی و مدنی تأمین نشود انسان هم‌عرض با موجودات دیگر می‌شود! "

او در این مصاحبه همچنین با بیان اینکه جامعه ایرانی در مسیر افول اخلاقی قرار گرفته است، اظهار می‌کند: بنده نسبت به آینده جامعه خیلی خوش‌بین نیستم و معتقدم اگر تدبیر لازم برای تغییر وضعیت موجود توسط سیستم تصمیم‌گیر جامعه صورت نگیرد وضعیت جامعه شکل ناخوشایندی به خود خواهد گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر