کد خبر: 98517
A

جلسه غیرعلنی مجلی بدون نتیجه تمام شد/ فرهنگی: تصمیمی درباره کلیات بودجه گرفته نشد/ فردا رای گیری می کنیم

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیر علنی غیر رسمی مجلس درباره کلیات بودجه ۱۴۰۰ هیچ تصمیمی گرفته نشد.

جلسه غیرعلنی مجلی بدون نتیجه تمام شد/ فرهنگی: تصمیمی درباره کلیات بودجه گرفته نشد/ فردا رای گیری می کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین فرهنگی در تشریح برگزاری جلسه غیررسمی و غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره کلیات بودجه ۱۴۰۰، در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای این جلسه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ و همچنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس مرکز پژوهش‌ها دیدگاه‌های خود را درباره این لایحه مطرح کردند که بر اساس آن باید نوآوری‌هایی که در بودجه لحاظ شود و برخی از برنامه‌های ناصحیح در بودجه‌ریزی تغییر کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود: ۱۰ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و موافق نظر خود را درباره کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کردند، مخالفان تصویب کلیات لایحه بودجه معتقد بودند که در مجلس امکان اصلاح کلی لایحه وجود ندارد و ایرادات بسیاری در درآمد‌ها و کسری بودجه وارد بوده لذا باید کلیات را رد کرد و با ارجاع آن به دولت درصدد اصلاح آن برآمد. همچنین موافقان تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده معتقد بودند؛ نباید فرصت‌سوزی کنیم ضمن آن که دولت مسیر درآمد‌ها و هزینه‌ها را باز گذاشته است.
آقای فرهنگی به پیشنهادات رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در این نشست اشاره کرد و گفت: بر اساس پیشنهاد آقای نادران می‌توان بودجه را به صورت دو سقفی تنظیم کنیم، بخشی را در حد آنچه که واقعی و عملیاتی است و بخشی را هم در محدوده نظر دولت، البته با وقفه‌ای در اجرا، چرا که نمی‌توان اجازه اجرا را به سقف دوم از ابتدای بودجه داد.
وی در ادامه گفت: در پایان جلسه نیز ریاست محترم مجلس جمع‌بندی اولیه نسبت به موضوع داشتند و قرار شد فردا قبل از آغاز جلسه علنی، جمع‌بندی خود را اعلام کنند، ضمن آن که در این جلسه هیچ رأی‌گیری صورت نگرفت، اما در تبیین موضوع و بیان موافقت‌ها و مخالفت‌ها با کلیات، بحث‌های خوب صورت گرفت که قطعاً آثار خود را بر جای خواهد گذاشت.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود: نظرات مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز به کمیسیون تلفیق ارجاع شده و جلسه کمیسیون تلفیق بلافاصله پس از پایان جلسه غیرعلنی صحن آغاز می‌شود.
 
رای گیری کمیسیون تلفیق در خصوص کلیات لایحه بودجه؛ فردا 
 
آقای فرهنگی همچنین گفت: کمیسیون تلفیق فردا سه‌شنبه در خصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رأی‌گیری می‌کند و در ادامه درآمد‌ها و سپس هزینه‌ها به تناسب درآمد‌ها بررسی خواهند شد. پس از دو هفته نتیجه بررسی‌ها به صحن ارجاع می‌شود، اما اگر کلیات فردا رد شود بلافاصله به صحن ارجاع خواهد شد.

منبع: صداوسیما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر