کد خبر: 98601
A

ناصر ایمانی: احتمال دارد جبهه پایداری و اصولگرایان به وحدت نرسند

فعال سیاسی اصولگرا نوشت: این احتمال وجود دارد که جبهه پایداری و اصولگرایان وحدت کنند. ‌این احتمال نیز وجود دارد که نتوانند وحدت کنند. از حالا نمی‌توان در این خصوص پیش‌بینی کرد، زیرا در انتخابات پیشین نیز ‌یک روز مانده به انتخابات این وحدت صورت گرفت. این احتمال وجود دارد که شورای ائتلاف و جبهه پایداری دو نامزد را برای ‌انتخابات معرفی کنند. آقای حداد عادل در ائتلاف وحدت اصول‌گرایان نقش محوری دارند. ایشان همیشه هستند و تازه به این حوزه ‌ورود نکرده‌اند. آقای حداد عادل محور بوده و نقش تعیین کننده‌ای در ائتلاف دارند.

ناصر ایمانی: احتمال دارد جبهه پایداری و اصولگرایان به وحدت نرسند

به گزارش دیده بان ایران؛ ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا طی یادداشتی با عنوان آن سوی فضاسازی‌های سیاسی در آرمان ملی نوشت: در انتخابات ‌پیشین در اسفند ۹۸، جبهه پایداری و اصولگرایان لحظه آخر که فردای آن زمان منع تبلیغات انتخاباتی بود، این دو جریان با ‌یکدیگر وحدت کردند، الان ۶ ماه تا انتخابات باقی‌مانده است.

این احتمال وجود دارد که جبهه پایداری و اصولگرایان وحدت کنند. ‌این احتمال نیز وجود دارد که نتوانند وحدت کنند. از حالا نمی‌توان در این خصوص پیش‌بینی کرد، زیرا در انتخابات پیشین نیز ‌یک روز مانده به انتخابات این وحدت صورت گرفت. این احتمال وجود دارد که شورای ائتلاف و جبهه پایداری دو نامزد را برای ‌انتخابات معرفی کنند. آقای حداد عادل در ائتلاف وحدت اصول‌گرایان نقش محوری دارند. ایشان همیشه هستند و تازه به این حوزه ‌ورود نکرده‌اند. آقای حداد عادل محور بوده و نقش تعیین کننده‌ای در ائتلاف دارند.

ایشان نیز تلاش خود را می‌کنند. تمام تلاش‌ها بر ‌این است که تا جای ممکن از سبد اصولگرایان یک نفر نامزد بیرون نیامده و این احتمال وجود دارد که دو نفر جلو بیایند، اما به ‌این نیز توجه داشته باشید که انتخابات ریاست جمهوری به صورتی است که یک فرد باید انتخاب شود، قاعدتا احتمال وحدت برای ‌یک فرد بیشتر می‌شود. امکان وحدت بیشتر می‌شود. در انتخابات مجلس، چون ۲۹۰ نفر می‌خواهند انتخاب شوند، احتمال وحدت ‌کمتر است، اما در انتخابات ریاست جمهوری احتمال وحدت بیشتر است، زیرا صحبت سر یک فرد است. در عین حال این احتمال ‌نیز وجود دارد که به توافق نرسند، اگرچه احتمال آن کم است. تنها بحث اصولگرایان نیست.

ما در بحث جریان اصلاح‌طلب هم ‌تعدد نامزد را می‌بینیم. نکته جالب توجهی که وجود دارد این است، به‌رغم اینکه تصور می‌شد، با توجه به شرایط کشور برای ‌انتخابات بعدی نامزد‌های کمی داشته باشیم، با این حال شاهد تعدد زیاد نامزد از هر دو جریان یا غیر این دو جریان هستیم. این خود ‌نکته جالب توجه و عجیبی است. به هر حال تعداد نامزد‌هایی که شورای محترم نگهبان قاعدتا تایید صلاحیت می‌کند، از ۴ یا ۵ ‌نفر بیشتر نیست. آن‌ها ۴۰ یا ۵۰ نفر را تایید نمی‌کنند که بگوییم اصولگرایان به ۱ یا ۲ نفر خواهند رسید. کل ۴ یا ۵ نفر است.

از ‌میان این تعداد حداکثر دو نفر مورد توافق هستند. کل این تعداد ۴ یا ۵ نفر اصول‌گرا نخواهند بود. رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در ‌انتخابات را جدی نمی‌بینم. اگر اصلاح‌طلبان نامزد‌هایی را بیاورند که می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند، بحث رد صلاحیت را مطرح ‌می‌کنند. بعد هم تبلیغات بکنند که نامزد ما رد صلاحیت شد. این احتمال وجود دارد، اما اگر نامزد‌هایی که به طور طبیعی احتمال ‌تایید صلاحیت آن‌ها وجود دارد معرفی شوند، آن‌ها رد صلاحیت نخواهند شد.

مگر در انتخابات ۹۶، چند نفر نامزد اصلاح‌طلب ‌داشتیم. ۳ نفر نامزد اصلاح‌طلب داشتیم که تایید صلاحیت شدند. از ۶ نفر ۳ نامزد اصلاح‌طلب بودند. انتخابات ۹۲ و پیش از آن ‌نیز به همین صورت بود، پیش از آن هم همین‌طور بود. این‌ها بیشتر فضاسازی‌های سیاسی برای شانتاژ کردن و به دست گرفتن ‌فضای سیاسی در میان مردم است، در غیر این صورت این‌ها واقعیت ندارد. ‌

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر