کد خبر: 98624
A

صباغیان: چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تبدیل به تناسب‌سازی شد؟/ نیکزاد: مجمع تشخیص مصلحت تغییر داده

نماینده مهریز در مجلس با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه 98 در مجلس گفت: متاسفانه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تناسب‌سازی تبدیل شده و در رابطه با حذف 3 دهک بالا فقط یک میلیون حذف شدند در حالی که شامل 24 میلیون نفر بود.

صباغیان: چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تبدیل به تناسب‌سازی شد؟/ نیکزاد: مجمع تشخیص مصلحت تغییر داده

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 9 دی) مجلس در اخطار قانون اساسی و تذکر شفاهی اظهار داشت: در گزارش رئیس دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 98 آمده بود که برخی از احکام اجرا نشده و برخی دیگر ناقص اجرا شده‌اند.

وی افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تناسب‌سازی تبدیل شده و در رابطه با حذف 3 دهک بالا فقط یک میلیون حذف شدند در حالی که شامل 24 میلیون نفر بود. 

نماینده مهریز در مجلس تصریح کرد: چه اتفاقی برای متخلفین اجرای بودجه افتاده است؟ چرا که اجرای بودجه و توجه به گزارش تفریغ بودجه از تدوین آن مهمتر است لذا انتظار داریم افراد متخلف و آنهایی که در اجرای صحیح بودجه کوتاهی کرده‌اند، شناسایی شوند و توضیح داده شود با آنها چه کرده‌اند؛ همچنین به دادگاه معرفی شوند.

وی اظهار داشت: اهداف مجلس از گزارش دیوان محاسبات زمانی محقق می‌شود که متخلفان و آنهایی که برنامه بودجه را به درستی اجرا نکرده‌اند، شناسایی شده و با آنها برخورد شود اما اکنون این اهداف محقق نمی‌شود چرا که همین افراد سال آینده و سال‌های بعدی به تخلفات خود ادامه می‌دهند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: تبصره (1) ماده (219) از سوی مجلس اعمال شده است، همچنین گزارش تبصره (2) را باید کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دهد، تبصره (3) را نیز باید رئیس دیوان محاسبات پیگیری و به رئیس مجلس ارائه دهد؛ هر چند اگر در سنوات گذشته این قانون اعمال نشده، مجلس انقلابی کنونی مصمم به اعمال تبصره‌های (1)، (2) و (3) ماده (219) آیین‌نامه داخلی مجلس هستند.

وی همچنین در رابطه با تبدیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تناسب‌سازی گفت: مجلس در برنامه همسان‌سازی را تصویب کرده اما مجمع تشخیص مصلحت آن را به متناسب‌سازی تغییر داده است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر