کد خبر: 98651
A

نماینده مجلس: وزیر بی‌اختیار به مجلس نیاید

رئیس کمیسیون عمرن مجلس با تأکید براینکه قیمت فولاد و سیمان در بازار واقعی نیست و باید کاهش یابد،‌گفت: وزیری که اختیار لازم ندارد به مجلس نیاید چرا که باید شاهد کاهش قیمت‌ مصالح ساختمانی در بازار باشیم.

نماینده مجلس: وزیر بی‌اختیار به مجلس نیاید

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 9 دی) بعد از حضور  وزیر صمت در کمیسیون عمران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: جهش تولید مسکن در مجلس مطرح شده است و باید در چهار سال آینده سالی یک میلیون خانه بسازیم؛ فولاد هم در ساخت مسکن نقش زیادی دارد.

وی افزود: از وزیر صمت خواستیم که به مجلس آمده و توضیح دهد چرا در یک سال گذشته قیمت سیمان و فولاد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون عمرن مجلس تصریح کرد: به وزیر صمت اعلام کردیم که باید در ابتدا نیازهای داخلی کشور به مصالح ساختمانی تأمین شود و اولویت داخل باشد سپس مازاد تولید به خارج از کشور صادر شود ولی رزم‌حسینی پاسخ داد که من چنین اختیاری را ندارم. 

رضایی کوچی گفت: وزیر صمت در پاسخ به مطالبات نمایندگان گفت که باید مصالح ساختمانی به بورس عرضه شده و قیمت در آنجا مشخص شود اما به نظر ما شرایط بورس عادی نیست و به همین دلیل این قیمت نمی‌تواند واقعی باشد.

وی تصریح کرد: قیمت قیر در طول چند ماه گذشته در هر تن 2 میلیون تومان افزایش یافته و با اینکه قیمت اولیه قیر در کشور افزایش نیافته کاملاً مشخص است که قیمت قیر در بورس به صورت کاذب افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون عمرن مجلس تأکید کرد:‌وزیر صمت در کمیسیون عمران مطرح کرد که قیمت مصالح ساختمانی مخصوصاً فولاد و سیمان واقعی نیست و باید کاهش یافته و واقعی شود.

وی افزود: وزیری که اختیار نداشته باشد چه فایده‌ای دارد که به مجلس بیاید ولی قرار است در مجلس  و دولت به او اختیار دهند تا شاهد کاهش قیمت سیمان و فولاد در بازار باشیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر