کد خبر: 98708
A

سایت اصولگرا: چالش اصلی سازندگان واکسن ایرانی کرونا قطعا اعتماد سازی بین مردم خواهد بود

الف نوشت: یکی از چالش های سازندگان واکسن ایرانی کرونا قطعا اعتماد سازی بین مردم خواهد بود؛ اما به نظر می رسد رسانه ها و دستگاه های اطلاع رسانی موفق نبوده اند که این مساله را به خوبی تبیین کنند اگر چه اتفاق دیروز یک گام به جلو بود.

سایت اصولگرا: چالش اصلی سازندگان واکسن ایرانی کرونا قطعا اعتماد سازی بین مردم خواهد بود

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت اصولگرای الف نزدیک به احمدی توکلی درباره عدم اعتماد مردم به واکسن ایرانی نوشت: 

دیروز واکسن ایرانی کرونا با نام تجاری کووایران با سه تزریق وارد فاز انسانی شد، از این سه تزریق یکی برای دختر رییس ستاد اجرایی فرمان امام طیبه مخبر بود، ستاد اجرایی فرمان امام در واقع سرمایه گذار و تولید کننده این واکسن است که از نخستین روزهای ورود و همه گیری بیماری کرونا وارد مطالعات علمی برای ساخت این واکست شد. گروه دارویی برکت یک شرکت سهامی عام و از زیر مجموعه های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان است. 

در فاز مطالعات بالینی یکی دیگر از کسانی که واکسن برای نخستین بار به او تزریق شد، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان بود؛ دکتر علی عسگری که خود پزشک است، ستاد اجرایی فرمان امام بعد از یک دوره فراخوان برای داوطلبان تزریق واکسن کرونا که چندین هزار نفر در آن شرکت کردند؛ نهایتا تصمیم گرفته است که از مسوولان خود شروع کند، رییس ستاد اجرایی خود مبتلا به کرونا شده بوده و امکان تزریق نداشت اما دختر او با پذیرفتن ریسک تزریق واکسن کرونا ساخت شرکت ایرانی تحسین های زیادی برانگیخت.

 یکی از چالش های سازندگان واکسن ایرانی کرونا قطعا اعتماد سازی بین مردم خواهد بود؛ اما به نظر می رسد رسانه ها و دستگاه های اطلاع رسانی موفق نبوده اند که این مساله را به خوبی تبیین کنند اگر چه اتفاق دیروز یک گام به جلو بود. 

 باید دانست این عمل ستاد اجرایی فرمان امام به یکباره و در خلا نبوده است بلکه حدود یکصد سال صنعت و دانش بومی شده حوزه صنایع واکسن سازی پشتوانه ان است و دانشمندان جوانی که در این طرح شرکت کرده اند به استظهار یک قرن تلاش علمی ارزشمند دست به این کار زده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر