کد خبر: 98713
A

اقبال شاکری: آقای روحانی به جای لج بازی به فکر آخرت خودتان باشید/ از التماس خارجی دست بردارید

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای روحانی بهتر است نگاهتان را به مجلس عوض کنید! به جای لج بازی و تعیین تکلیف برای مجلس که چه چیزی را رد یا تصویب کند در این روز های آخر، کمی به فکر دنیای مردم و آخرت خودتان باشید.

اقبال شاکری: آقای روحانی به جای  لج بازی به فکر آخرت خودتان باشید/ از التماس خارجی دست بردارید

به گزارش دیده بان ایران؛ در جلسه صحن علنی امروز (چهار شنبه ۱۰ دی) مجلس شورای اسلامی اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس و عضو کمیسیون عمران طی نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده و ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: مردم شریف ایران، نمایندگان مجلس انقلابی، در ایام دهه حماسه بصیرت هستیم، انشالله بتوانیم با بصیرت در تمام امور به خصوص در قانون گذاری و نظارت از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.

وی افزود: اینک هفت ماه از عمر مجلس یازدهم می گذرد، اقدامات اساسی خوبی انجام شده اما برای مجلس انقلابی کافی نیست، نظارت کم اثر، فرایندهای طولانی صحن و کمیسیون ها، رسیدگی به موضوعات اصلی کشور را کُند کرده است، حتی تذکرات و رسیدگی به سوالات در کمیسیون و صحن نیز فرسایشی شده است.

شاکری با تاکید بر استفاده از بُعد نظارتی مجلس، بیان داشت: مجلس باید با اصلاح ساختار و آیین نامه داخلی و چابک کردن مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات به صورت قرارگاهی به مسائل حیاتی مردم ورود کند و دولت را همراه خود بکشاند و از ابزارهای نظارتی بازدارنده مانند دیروز  استفاده کنند تا کارها به سرانجام برسد.

وی در ادامه خطاب به دولت، گفت: آقای رئیس جمهور خیلی صمیمانه نکاتی را یادآوری می کنم یادتان می آید چه گفتید؟ و با چه وعده هایی سرکار آمده اید؟ ۱۰۰ روز مشکلات را حل می کنیم! چنان رونقی ایجاد کنیم اصلا یارانه نیاز نداشته باشد! اما پس از گذشت ۷ سال و نیم از عمر دولت می گویید همین که حقوق کارمندان را سر موقع می دهیم خدا را شکر کنید.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان هفته های گذشته رئیس جمهور، بیان داشت: اعتراف می کنید که در دولت وزیر حامی مردم ندارید و در حوزه مسکن کوتاهی شده است، خسته نباشید! دولتی که می گفت ما زبان دنیا را بلدیم از درک مطالبات و  دغدغه های مردم خودش ناتوان است و چنان سونامی ناکارآمدی در حل مشکلات مردم راه انداخته است دو تا ۱۰۰ روز باقی مانده سال آخر دولت به سرنوشت ۷ سال گذشته دچار خواهد شد.

شاکری در ادامه نطق بیان کرد: مجلس باید تمام قد، پیگیر قانون "جرم بودن ترک فعل بودن مسئولین" باشد تا مسئولین اجرایی نتوانند بدون پاسخگوی عملکردشان به استراحت بپردازند، باید کمیسیون اصل ۹۰ و مراجع قضایی از آقای آخوندی وزیری که به گفته رئیس جمهوری در حوزه مسکن کوتاهی کرده و خانه دار شدن را تبدیل به آرزوی دست نیافتنی برای مردم کرده بازخواست شود و‌ ان شاالله این شروعی برای تمام مسئولین کم کار باشد.

نماینده تهران در مجلس افزود: آقای رئیس جمهور از خود تحریمی داخلی و التماس خارجی دست بردارید و به ریل خدمت به مردم برگردید حال که تا ساختمان مشروطه مجلس آمدید به صحن مجلس هم بیایید و به نظر نمایندگان گوش دهید. آقای روحانی قانون مسئول سیاست های کلان کشور را مشخص کرده است و تفسیر قوانین نیز به عهده دولت نیست، بهتر است نگاهتان را به مجلس عوض کنید! به جای لج بازی و تعیین تکلیف برای مجلس که چه چیزی را رد یا تصویب کند در این روز های آخر کمی به فکر دنیای مردم و آخرت خودتان باشید.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور انصاف نیست بازنشستگان، معلمین، کارکنان شرکتی و قراردادی، گارگران، ایثارگران با حقوق ناچیز دست و پا بزنند و شرکت های دولتی چاق و چله، مشغول تاراج بودجه ملی باشند. در حالیکه مدیران این شرکت ها از حقوق اختصاصی، ماشین اختصاصی، راننده اختصاصی، منزل اختصاصی و حتی آسانسور اختصاصی استفاده می کنند، مردم در حمل و نقل عمومی در حسرت اضافه شدن یک اتوبوس و واگن بمانند.

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: آقای روحانی منطقی نیست لایحه بودجه ای  بدهید که بوی نفت می دهد و اقتصاددانان و بودجه شناسان از بی مبنایی آن حیرت زده شدند و مجلس مجبور شده آن را شخم بزند، شما نمی توانید با این بودجه بادکنکی سرزمین سوخته و آینده فروخته شده را تحویل دولت بعدی دهید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور عاقلانه نیست که ترسوها و نفوذی ها در مصدر امور قرار گیرند و با بی حیایی  و بی غیرتی، تقاضای مردم برای انتقام خون شهید فخری زاده را افتادن در تله تنش بنامند که مبادا بایدن ناراحت شود.

شاکری در ادامه نطق میان دستور گفت: آقای روحانی پذیرفته نیست قیمت ارزاق و مواد غذایی، خودرو و مسکن و نهاده های دامی در خیانت نفوذی ها و پاسکاری بین وزارت خانه ها سر به فلک بکشد و مافیای قدرت و پول، ظرف چند روز ثروت افسانه ای به جیب بزنند و مردم در جنوب و شرق کشور در صف طویل یک کپسول گاز و دبه ای آب شرب باشند.

نماینده تهران در مجلس بیان کرد: آقای رئیس جمهور عجیب است که جوانان و فرهیختگان کشور در عرصه تولید محصولات نانو، پزشکی، هوافضا، سلول های بنیادی، هسته ای، صنایع دفاعی و مدیریت بحران جهان را حیرت زده کرده اند ولی در دستگاه های اجرایی راهی نداشته باشند.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور، آقای جهانگیری در خصوص فاجعه شرکت نیشکر هفت تپه کارتی زرد دیروز مجلس به وزیر اقتصاد در حقیقت به شما بود به خود بیایید.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: این مجلس صادقانه با مردم سخن می گوید که این امور را برنمی تابد و اگرهم لازم باشد از آخرین ابزار نظارتی خود برای اصلاح جریان امور استفاده می کند و این سخن پایانی من است مردم نجیب و انقلابی ایران شما پایانی ندارید پیروزید و ماندگار.

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر