کد خبر: 98735
A

مقتدایی: مانع خرید واکسن تحریم هاست نه FATF

نماینده اصفهان در مجلس گفت: برخی از کشور‌های غربی و حامیان آن‌ها در ایران این طور بیان می‌کنند که اگر ایران به FATF پیوسته بود برای خرید واکسن و یا نظایر آن با مشکلاتی روبه رو نبود که این سخن کاملاً غلط است.

مقتدایی: مانع خرید واکسن تحریم هاست نه FATF

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامیدرباره مطرح شدن دوباره FATF، اظهار کرد موضوع FATF و مباحث پیرامونی آن در کشورمان به عنوان یک مسئله سیاسی دستمایه فعالیت برخی از جریانات سیاسی شده است این در حالی است که اگر به واقعیت امر توجه شود نظام سلطه از طریق FATF به دنبال ایجاد فشار بیشتر بر ایران است.


وی ادامه داد: FATF می‌تواند مانند یک نوع اهرم برای متوقف کردن گسترش فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عمل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نمونه‌ای که می‌تواند سخن بنده را تایید کند این است که همه مقررات و قوانین مربوطه بیان کردند که دارو و غذا از تحریم‌ها مستثنی هستند این در حالی است که امروز این موارد جزء تحریم هستند که اصلا هیچ ارتباطی به مسئله FATF ندارد.

مقتدایی تصریح کرد: اما برخی از کشور‌های غربی و حامیان آن‌ها در ایران این طور بیان می‌کنند که اگر ایران به FATF پیوسته بود برای خرید واکسن و یا نظایر آن با مشکلاتی روبه رو نبود که این سخن کاملاً غلط است، زیرا آن چیزی که مانع از خرید واکسن شده است FATF نیست بلکه تحریم هاست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نسبت دادن مسائل به FATF در کشور رنگ و بوی سیاسی دارد و در واقعیت چنین چیزی نیست و اصلا FATF به این موضوعات ربطی ندارد.
 
منبع: SNN
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر